Senaste nytt

Delta Skymiles annan "enhancement"...

Dr. Miles

Expert
Ja, ni har förstått rätt. När man säger "enhancement" i flygbranchen betyder aldrig någon förbättring för kundens sida.

Jag ringde idag till Delta SkyMiles call center och försökte boka Korean Air flygningar mellan Tokyo och Seoul för min familj.
En kvinnlig agent svarede och jag berättade för henne om vilka dagar, vilken rutt, hur många personer som skall resa i vilken klass.
Hon bad mig att vänta liten stund medan hon kollar tillgängligheten.

Efter några minuter kom hon tillbaka och sa att önskade resedatum är tyvärr under Blackout period*, därför går det inte boka med SkyMiles miles.
Jag tycke " okej då ska jag kolla vidare" och tackade henne och la luren.

Men när jag kollade Korean Airs Blackout perioder efteråt, så stämde det inte alls med vad hon sa. Alltså resedatumen var inte under Blackout period.

Jag blev jätteförbannad för att jag misstänker att det är "direktiv" av Delta ledningar att agenter ska säga att det är Blackout då slipper de att betala pengarna till Korean Air.
Med tanke på att de flesta SkyMiles medlemmar inte vet vad Blackout är, så tjänar Delta på att göra denna trick.

* Jag skrev om Korean Airs Blackout perioder i denna tråd.
 

Gnopps

Medlem
Korean Airs blackoutdatum.. Argh. När man så till sist fått ihop en bra rutt så ställer de till det. Varför kan de inte ha en vettig revenue management som andra flygbolag?
 
Toppen