Senaste nytt

Svensexa i Dublin - tips?

Agö

Medlem
Godkväll!

Efter förra årets försök att få till flygande i apdräkt (Flyga i apdräkt? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor är det återigen dags för yours truly att planera en svensexa. Vår vän bor till sedan många år i London. Med honom har vi ett vad sedan en flygning i ekonomi till Buenos Aires för sex år sedan. Vadet går ut på att han ska springa en halvmara utan några som helst förberedelser. Tanken är att vi kidnappar honom i Canary Wharf på fredagen för att sedan flyga med British Airways från London City till Dublin och efter alltför många pints och en god (och tung) middag droppa nyheten att han ska springa 21 km kl. 10 dagen efter.

Insuger som vanligt tips och tricks från vännerna på forumet. Boende, mat, dryck, någon annan aktivitet (vi har besökt Guiness sedan tidigare). Det var 12 år sedan jag var i Dublin så en uppfräschning känns nödvändig.
 

Senator

Moderator
Nu har jag inte varit så mycket på senaste, men du som är "foodie" borde kolla lite runt St. Stephen's Greens vad som är bra nu. Annars för en lugnare tillställning kan en utflykt till Dún Laoghaire vara ett tips.

Jag kan kolla lite med en polare som bor i Dublin vad som gäller just nu...
 

Agö

Medlem
Nu har jag inte varit så mycket på senaste, men du som är "foodie" borde kolla lite runt St. Stephen's Greens vad som är bra nu. Annars för en lugnare tillställning kan en utflykt till Dún Laoghaire vara ett tips.

Jag kan kolla lite med en polare som bor i Dublin vad som gäller just nu...
Tack, vore grymt.
 

Moco

Medlem
Några tips:

Hotell: Westin ligger bra till, har bra rum och en riktigt bra bar i det gamla valvet under huset. Bra band etc. fredag/lördag.

Bar: För bar/middag med bättre klientel, välj med fördel Ballsbridge/St Stephens Green- området.

-Houricans och Hartigans på Leeson Street är bra starters. Lokal publik, bra stämning.

Andra ok utehak med lite bättre drag finns längs Harcourt Street. Undvik Temple Bar, generellt.

Restaurang: Trocadero är en klassiker i restaurangväg, ligger på St Andrews St. Boka i förväg.

Dun Laoghaire är ju jättefint, men det är kanske mindre drag för dessa aktiviteter...
 
Last edited:

Charlie D

Medlem
Det var som den...stackarn! Tror i och för sig att jag hellre sprungit en halvmara helt oförberedd än att flyga ekonomi till Buenos Aires...
 
  • Gilla
Reactions: El0
Toppen