Senaste nytt

Byta guld kort inom star

JanneLzon

Medlem
Hej
Har börjat lite grann tröttna på hur SAS behandlar sina passagerare , speciellt när något inte går som det skall, och att man blir mycket bättre omhändertagen på andra bolag inom star, t ex turkisk, därför tänkte jag kolla med er om någon av er har bytt medlemskap och i så fall fått guld nivå direkt (har guld på SAS) ?
 

Brandten

Medlem
Nu har jag inte väldigt bra koll på frågan i sig men bor man tex i Stockholm och flyger i Norden känns det väl dumt att ha guldkort hos TK eller något annat bolag än SK, oavsett hur de behandlar kunderna? Du lär knappast få bättre service.

Jag själv har haft riktigt bra erfarenhet av SK.
 

JanneLzon

Medlem
Ledsen, kanske glömde säga att jag har flera långresor både österut och västerut så för mig åker jag näst mer med andra inom Star
 

Rebel

Medlem
Varför byta innom star allience status matcha mot en annan alliance vid rätt tillfälle så är du ju guld på en gång. Och måste det vara *A så är det ju bara att match igen dit du vill.

Jag håller med dig om sas kundservice
Jag fastna i Zurich och service är på topp hela tiden och de gav mig en lapp att jg hat rätt att kräva pengar tillbaka, bara det
 

taxvalp

Medlem
Avianca och Turkish har/har haft status match så visst går det att byta. Dock tveksamt om det gör dig lyckligare. Som skandinav är fördelarna med Eurobonus svårslagna och inget annat bolag kommer stt strö rosenblad i din stol för att du har guldstatus hos dem. Jag skulle fortsätta att knyta näven i fickan.
 

Voyageur

Medlem
Haha, om du tror att SAS service är dålig ska du prova kontakta TKs inkompetenta kundtjänst

Jag är nog tvungen att hålla med dig där. TKs kundservice "when the shit hits the fan" är kassare än kokande famous grouse i ett champagneglas. Om du tror att ett turkiskt bolag bryr sig om "rättigheter" tror du fel. Dessutom tills den nya flygplatsen är klar finns det inget på moder jord (förutom CIP longen) som gör värt ett besök på ataturk flygplats.
 

palmen

Moderator
Om det är SAS du är missnöjd med hur de hanterar sina passagerare är det snarare flygbolag du ska byta och inte vart du har ditt bonuskort.
Om du fortsatt måste flyga med SAS kommer det fortfarande vara samma problem som innan men det är högst troligt att den hjälp som de ger kommer att prioriteras till deras egna statusinnehavare framför andra inom star alliance. Du kommer med andra ord inte ha något att vinna på att ha ett TK gold, Aegean Gold, Lufthansa Senator eller motsvarande om du får problem med SAS flygningar, där kommer Eurbonus Gold slå högre med största sannolikhet eller likställas med andra gold inom star alliance.
 
Toppen