Senaste nytt

Finnairs nya statusnivåer - Lifetime Gold och Lifetime Platinum

Jacob

Medlem
Finnair har nu uppdaterat Finnair Plus programmet med två nya medlemsnivåer - Finnair Plus Lifetime Gold och Finnair Plus Lifetime Platinum.

För att få Lifetime Gold krävs 3.000.000 Lifetime-nivåpoäng och för att få Lifetime Platinum krävs 5.000.000 Lifetime-nivåpoäng.

Någon som vågar ta sig an utmaningen? En liten mileage run till sommaren? ;)

Mer finns att läsa via denna länk:
Finnair Plus Lifetime - Finnair

Och så här fungerar det:
http://www.finnair.com/FI/SE/lifetime-tier-benefits
 

Dr. Miles

Expert
Hmm AHO kanske kan komma på en routing där man får ihop poängen hyfsat snabbt och smärtfritt ;)

För effektiv poängsamlande rekommenderar jag antingen C, D, J klass på Finnair(200%) eller A, F, P klass på American Airlines(150%).

Rabatterad Business class biljetter ger endast 125%. :(

Sedan om Finnair kan överleva konkurransen så att Lifetime status ger något tillbaka, är en annan fråga.
(t ex bmi Lifetime Gold kommer att försvinna.)
 

Jonas C

Medlem
Hmm jo. Å andra sidan så är ju frågan om lifetime poäng enbart måste tjänas in på Finnair metall eller inte.
 

Homer

Medlem
Jag har inte krediterat något till AY Plus på ca5 år, tömde kontot för 3 år sedan,
loggade just in på konto och voi vittu! jag har nästan 30.000 Lifetime-nivåpoäng.
så de räknar tydligen retroaktivt långt tillbaka, kanske ända sedan man skapade kontot?
Intressant för de som använt kontot flitigt.
 

JonW

Medlem
Jag lyckades precis bli plat i fjol.
Nu behöver jag bara upprepa denna prestation varje år i 33 år framåt för att få Lifetime.
Vad jag nu ska ha för nytta av det då när jag sannolikt går med rullator...
Så det är verkligen ett generöst erbjudande.
 

JonW

Medlem
Skulle vara för den som regelbundet flyger i Longhaul Business Class.
Och som kan/vill köra vartannat års status.
 
Toppen