Senaste nytt

Från Mariehamn och vidare - hur fungerar det på Arlanda?

Stefan62

Medlem
Under nästa vecka ska jag resa från Mariehamn via Arlanda och Oslo och vidare till Molde i Norge.

Det är NextJet som flyger första sträckan och man anländer då till terminal 2. Det är kort transfertid så därför har jag några frågor.
  1. Blir bagaget incheckat hela vägen om alla sträckor är på samma biljett - NextJet är ju inte SAS, men kanske har något samarbete?
  2. Går det någon buss på "insidan" från terminal 2 till terminal 5 eller måste man igenom säkerhetskontrollen igen?
 

fcx

Medlem
Är du säker på att du landar på Arlanda T2? Flyget från Mariehamn brukar ju gå till T5.

Det finns transferbuss mellan T2 och T5 dock, om det skulle behövas.
 

011430121

Medlem
Under nästa vecka ska jag resa från Mariehamn via Arlanda och Oslo och vidare till Molde i Norge.

Det är NextJet som flyger första sträckan och man anländer då till terminal 2. Det är kort transfertid så därför har jag några frågor.
  1. Blir bagaget incheckat hela vägen om alla sträckor är på samma biljett - NextJet är ju inte SAS, men kanske har något samarbete?
  2. Går det någon buss på "insidan" från terminal 2 till terminal 5 eller måste man igenom säkerhetskontrollen igen?
Du minns väl vad de säger " .... Högakustenflyg, NEXT JET och SAS kan gå direkt till inrikesterminalen ......."
 

Agö

Medlem
Det står ju också på länken.

Från och med den 27 mars avgår och ankommer Nextjets utrikestrafik till och från Terminal 2 på Arlanda istället för, som idag, Terminal 5. Det finns busstransfer mellan Terminal 2 och 5 för den som reser vidare.


I terminal 2 avgår och ankommer buss från Gate 61C, i markplan. Från Terminal 5 avgår och ankommer buss från gate 10C och F5.
 
Toppen