Senaste nytt

E-vouchersreglerna för SWISS

Rustscheff

Medlem
Nu är det officiellt! Enligt SWISS Lurker på Flyertalk, bolagets representant på SWISS-sidan, gäller e-vouchers för upgrade på SWISS från Z och P, nu och i framtiden! :) :) :)

Så, även om loungen i ZRH är en skugga av FCT så kan man i alla fall betala för Z och flyga F en stund till...
 

Swisser

Medlem
Jag tror dock att du har missat en väsentlighet och det är att det kommer att kosta 20,000 miles extra för upgrades från business till first på Swiss from 1 sep 2012 (se nedan):

"Adjustments to the upgrade awards from Business Class
Effective from 1 September 2012, upgrade awards from Business booking class Z to First Class will no longer be available on Lufthansa-operated flights. The same applies to the new Business booking class P with immediate effect.

On SWISS-operated flights, upgrade awards to First Class from Business booking classes Z and P will continue to be available. There will be an additional surcharge of 20,000 miles for these upgrades with effect from 1 September 2012."
 
Last edited:

Senator

Moderator
Nu är det officiellt! Enligt SWISS Lurker på Flyertalk, bolagets representant på SWISS-sidan, gäller e-vouchers för upgrade på SWISS från Z och P, nu och i framtiden! :) :) :)

Så, även om loungen i ZRH är en skugga av FCT så kan man i alla fall betala för Z och flyga F en stund till...

Goda nyheter! 150% intjäning på Z är jo fortfarande "ok". Jag tycker HON/First i ZRH är bra, men det är bilåkande som inte håller samma standard :cool:
 

Senator

Moderator
Du har dock missat en väsentlighet och det är att det kommer att kosta 20,000 miles extra för dessa upgrades på Swiss from 1 sep 2012 (se nedan):

"Adjustments to the upgrade awards from Business Class
Effective from 1 September 2012, upgrade awards from Business booking class Z to First Class will no longer be available on Lufthansa-operated flights. The same applies to the new Business booking class P with immediate effect.

On SWISS-operated flights, upgrade awards to First Class from Business booking classes Z and P will continue to be available. There will be an additional surcharge of 20,000 miles for these upgrades with effect from 1 September 2012."

Idag kostar det 15.000 extra redan. Men det är inget bra värde med miles, enbart med vouchers. Eftersom jag troligen känner 300.000 HON miles över 2 år, borde jag kvala för extra 2 vouchers tror jag.
 

Rustscheff

Medlem
Som sagt swiss, detta är enbart med e-vouchers. upgrades= mileage upgrades. De tidigare officiella reglerna nämnde inte e-vouchers utan bara SEN´s mycket riktigt konstaterade enormt höga belopp miles man kan uppgradera för...
 

Swisser

Medlem
Sorry, om jag blandade ihop e-vouchers med traditionella miles upgrades.

Har jag förstått det hela rätt betr upgrades med e-vouchers att det behövs en per flygsegment inom Europa och så fort man gör en interkontinental flight så kostar det 2 e-vouchers per flygsegment? Om det är korrekt uppfattat av mig, tycker du ändå att det är ett bra värde i att göra en uppgrade från business till first på en interkontinental flight?
 

Senator

Moderator
Hej, ja användning av vouchers på intercont är det bästa sätt tycker jag. Så i snitt har man gjort det vartannat år :) Nu får man åter flera som SEN om man åker 150,000 HON miles per år.
 

Rustscheff

Medlem
Håller med SEN. En intra-europe upgrade till C är bortkastat. P/Z-F är det enda vettiga. C-F är oxå bortkastat då du kan förhandla dig till detta till USA ändå och spara dina voucers. Se tidigare inlägg av mig.
 

A380*G

Medlem
Som jag tolkar det kommer extrakostnad 20,000 poäng enbart gälla för upgrades med miles, eller är det så att det även gäller för eVouchers?
 
Toppen