Senaste nytt

Qatar Online Upgrade Offer

M_C1

Medlem
Jag har en resa om 10 dagar ARN-Doha-Abu Dhabi // Abu Dhabi-Doha-ARN bokad i economy.

Nu har jag inom loppet om 48h fått två olika mail med upgrade möjligheter, dels Economy till First på DOH-AUH // AUH-DOH för 3050kr vilket känns ovärt på så korta flighter. Däremot fick jag idag erbjudande om upgrade till Business för 3500 kr mellan DOH-ARN på hemresan vilket känns mer intressant men eftersom det är en nattflight på bara 5h25m tvivlar jag på om det är värt pengarna. Åkte C-class samma sträcka för några veckor sedan på dagsflighten och den varade knappt 5h.

Värt att tillägga är att man bara får poäng för original booking.

Hur skulle ni gjort?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johhenrik

Medlem
Det är ett bra pris tycker jag. Man sover ju rätt bra i de där sätena. Om det är värt 3500kr är ju väldans personligt dock.
 

pep

Medlem
...lige præcis på B787'eren er en opgradering interessant, da economy er relativt dårlig, men business er helt i top. Men for den pris, ville jeg næppe have tid til at sove...
 
Med tanke på att Emirates tar 9000SEK per steg uppgradering one-way känns de här väldigt bra! Hur långt stopp har du i Doha är frågan? Du får ju tillgång till loungen där också!
 

Andrew

Medlem
Håller med om att det är ett bra pris. Väldigt skönt att sova på nattflighten.
Om du är intresserad av att besöka Al Safwa så kan du göra så genom att nappa på uppgraderingen till AUH (men inte på tillbakavägen).
 
  • Gilla
Reactions: pep

M_C1

Medlem
Har tyvärr bara 1.5h connection så lite kort för att motivera 3000 för ett besök till Al Safwa.

Som ni alla säger, bra pris, men vi är två pax varav en är mindre intresserad så får klura på detta lite längre. Hade hellre uppgraderat ARN-DOH med tanke på längre flygtid och inte "mitt i natten".

Någon som har erfarenhet att att använda Qmiles och Qcredits för upgrade ?
Jag har ett Qatar gold card om det hjälper något.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pep

Medlem
....Någon som har erfarenhet att att använda Qmiles och Qcredits för upgrade ?...
Hvis du har Q credits er det bare om at få dem brugt, da de kun gælder et år. Du kan ansøge om upgrade online og de går som oftest igennem. Du skal søge om opgrade med Q-miles og til sidst ticke boxen af så kommer muligheden med Q-credits også op. QR sender en bekræftigelse inden for 2 dage. Hvis det ikke lykkes, prøv en af de andre strækninger. Brug Q-credits først derefter Q-miles for resten. Kan ikke kombineres. Hvis du er opgraderet fra DOH kan du med guld invitere en gæst ind i Al Mourjan
 

LarsCph

Medlem
Hvis du har Q credits er det bare om at få dem brugt, da de kun gælder et år. Du kan ansøge om upgrade online og de går som oftest igennem.

Gad vide om det er dérfor der så godt som altid er helt fyldt i C på Qatar Airways? Men enig ellers, det er bare med at bruge dem - de udløber efter et år og kan ikke rigtig bruges til andet fornuftigt. Jeg brugte de fleste af dem jeg havde fået da jeg fik guldkort på at opgradere fruen på hendes solo-tur til Maldiverne for at dykke - dét faldt i god jord. Det var dog i lufthavnen ved checkin da jeg aldrig fik upgrade formularen på websiden til at fungere med hendes booking. Vist noget med at hun var booket på en klasse der ikke tillod upgrades på forhånd (?) - det var også noget med DKK 3.400 retur til Maldiverne. Og så +20 QCredits for business class CPH-DOH ud :)
 

Ciely

Medlem
Gör online förfrågan online med Q credits i första hand o därefter Q miles, skulle svaret bli nej, finns du fortfarande med i väntelista över uppgradering. Man kan även fråga direkt på flygplats, har själv gjort det i Al Mourjan desken men är osäker på hur det fungerar på Arlanda. Ytterligare en ide är att ringa Privilege Club typ 1-2 dagar före avfärd så görs det en ny förfrågan.
 
Toppen