Senaste nytt

Vilket program ska man posta Qatars flighter till?

JohanA

Medlem
Kommer kanske göra min första resa med Qatar nästa vecka, flyger business class i så fall.
Har i nuläget bara status i *A så frågan är var jag ska posta miles från denna resa?

I OW är jag medlem i BA's program men, ska jag posta dit eller skapa ett konto hos Qatar?
 

Dr. Miles

Expert
Kommer kanske göra min första resa med Qatar nästa vecka, flyger business class i så fall.
Har i nuläget bara status i *A så frågan är var jag ska posta miles från denna resa?

I OW är jag medlem i BA's program men, ska jag posta dit eller skapa ett konto hos Qatar?
Det beror på hur ofta du flyger med Qatar Airways eller andra oneworld flygbolag och i vilken kabinklass.

American Airlines AAdvantage och British Airways Executive Club är bra om du flyger med oneworld sällan.
Så länge du har aktivitet på konto var 18:e månader (American Airlines AAdvantage) eller 36: månader (British Airways Executive Club) så kan du behålla alla miles på kontot.
 

JohanA

Medlem
Tack, får nog bli BA isf. Flyger dem sällan men nu kommer jag kunna nå status där om jag lägger en till flygning till dem och inkluderar några BA-flighter.
 

JohanA

Medlem
Blev inte Qatar, fann biljetter med Turkish istället för 10,700 DKK i business.
Blir mina första longhaul med Turkish, tidigare bara testat dem inrikes och shorthaul.

Är lite skeptisk till Turkish men ska iaf ge dem en chans nu. Priset är svårslaget med tanke på att resan är om några dagar bara.
 

Dr. Miles

Expert
Blev inte Qatar, fann biljetter med Turkish istället för 10,700 DKK i business.
Blir mina första longhaul med Turkish, tidigare bara testat dem inrikes och shorthaul.

Är lite skeptisk till Turkish men ska iaf ge dem en chans nu. Priset är svårslaget med tanke på att resan är om några dagar bara.
Det är lite synd för dig då Turkish Airlines flight ger endast 25% av award miles som status miles till Miles&More.

och andra sidan hade du inte tjänat några miles alls med Qatar Airways till Miles&More och behövde att betala ett dyrare pris än Turkish Airlines biljett.
 

JohanA

Medlem
Det är lite synd för dig då Turkish Airlines flight ger endast 25% av award miles som status miles till Miles&More.

och andra sidan hade du inte tjänat några miles alls med Qatar Airways till Miles&More och behövde att betala ett dyrare pris än Turkish Airlines biljett.
Ja det är sant men jag har ett mellanår med Miles & More så status miles är irrelevanta för mig i år, dvs återkvalificerade förra året för SEN som nu är giltigt till februari 2019. Nästa återkvallificering ska se antingen 2017 eller 2018.
 
Toppen