Senaste nytt

Söker Stockholm-Bangkok i juli

Totopez

Medlem
Vi har blivit bjudna på bröllop i Thailand i juli (australiensiska och svensk, vänner och familjer möts halvvägs) och ska åka hela familjen. Söker därför ekonomibiljetter med kort restid. Vi är inte särskilt flexibla i datum, men kan vänta med att boka om det brukar dyka upp reor senare.

Ungefär så här:
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Bangkok
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 5 juli, senast 9 juli
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 25 juli
  • Hur länge vill du vara borta? 14-17 dagar ungefär
  • Hur många personer som skall resa? tre vuxna, ett barn
  • I vilken kabinklass? Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Är EBG och flyger gärna *A.
  • Vad är din budget? (per person) Kommer gärna under 6500 kr per person, 26000 totalt.
  • Vad är det viktigaste för dig? Vill inte ha långa stopp på vägen. Ett byte, inte fler. Undviker av politiska skäl helst gulfbolagen, men om det är extremt mycket billigare så kanske jag kan skänka pengar till Amnesty för att döva mitt samvete.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Snabbfråga - har du gjort ens gjort en sökning själv först på Thais hemsida, Lufthansa, Austrian, Swiss och ITA matrix?

Dessutom, hur gammalt är barnet? Under två år? Under 11 år? Under 17 år? Under 25 år? Under 35 år? :)
 

Abbs

Medlem
Lite alternativ;
ARN-ZRH-BKK med Swiss ~6200kr. Lång restid.
ARN-PEK-BKK med Air China ~6000kr. Väldigt lång restid.
 

JohanA

Medlem
Qatar är nog billigt också om du är beredd att gå utanför *A. Familje konto på BA ger dock hyfsad utdelning iaf.
 

Totopez

Medlem
Snabbfråga - har du gjort ens gjort en sökning själv först på Thais hemsida, Lufthansa, Austrian, Swiss och ITA matrix?

Dessutom, hur gammalt är barnet? Under två år? Under 11 år? Under 17 år? Under 25 år? Under 35 år? :)

Jo, jag har sökt. Så mycket att det går runt i huvudet...

Eftersom jag skrev barn så antog jag att det var underförstått att det var en 2-11åring. En av de "vuxna" är också mitt barn, men eftersom hon är 15 skrev jag vuxen.

Qatar är nog billigt också om du är beredd att gå utanför *A. Familje konto på BA ger dock hyfsad utdelning iaf.

Ah, familjekonto på BA tänkte jag inte på. Eller man kanske ska statusmatcha sig någonstans?
 

Totopez

Medlem
Lite alternativ;
ARN-ZRH-BKK med Swiss ~6200kr. Lång restid.
ARN-PEK-BKK med Air China ~6000kr. Väldigt lång restid.

Vilka datum hittar du det priset med Swiss? Jag får inte upp något liknande.

Nej, inte alls underförstått.
Det kan bli så mycket missförstånd när man skriver endast "barn".

Ska tänka på det i fortsättningen. Tänkte att barn automatiskt var sådana som kunde resa på barnbiljett, men förstår att alla inte är lika tydliga.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Totopez

Medlem
Utresa 5/7 hemresa 20/7. Med hemresa den 25/7 blir det cirka 6438kr.

Om du reser hem den 20/7 hinner du se Springsteen på Ullevi 23/7 ;)
Ah, nu hittade jag. Kräver dock övernattning i Zürich, så man får lägga på för en hotellnatt där.

Och jag har biljetter till Springsteen den 25 juni, det får räcka...
 
Toppen