Senaste nytt

Var på Fiji ska vi bo? Hjälp oss planera vår semester

Impendill

Medlem
Hej

Vi är två personer som åker till Fiji i vinter 16/12 - 25/12, dvs 9 nätter. Vi är inte säkra på vart inom Fiji vi ska.

Vi ankommer till Nadi och kommer ju då ha varit på resande fot ganska länge från Sverige.
Vad får man i Nadi? Vi söker ju söderhavskänslan.

Hur är Maloloöarna utanför Nadi? Eller ska vi ta oss till Suva och någon ö där utanför?

Resan bär sedan av mot både Nya Zeeland och Cook-öarna så det hade ju varit trevligt med lite variation. Men vi vill inte riskera att hamna på någon o-charmig stor semesterresort likt Mallorca.

Tips mottages tacksamt.
 

SvartMjolk

Medlem
Hej!

Jag funderar på att åka några dagar till Fiji också. Nu har ju du inte fått några svar här, men du kanske har lite tips till mig?

Tack på förhand!
 

Original

Medlem
Tillbringade 4 nätter på The Warwick Fiji sommaren 2014. Inget större fel på hotellet men jag skulle valt ett annat ställe om jag skulle återvända. Fullt med aussies och kiwis vilket gav en väldigt brittisk känsla. Hade jag fler en ett par dagar skulle jag definitivt åka ut till någon av de små paradisöarna.
 

Thornado

Medlem
Man bör ha i åtanke att Fiji nyligen drabbades väldigt hårt av cyklonen Winston.
Jag var på bröllop i en by på landsbygden kring påsk 2012, och den byn blev i stort sett utplånad av stormen.

Resorten Plantation Island (och de andra som ligger på samma lilla ö) klarade sig bra undan stormen, och antagligen så har de flesta andra resorts som riktar sig till turister också återhämtat sig vid det här laget (lite mer robusta hus än i byarna), men kan vara värt att kolla upp innan resan.
Eftersom cyklonen åsamkade stora skador, med efterföljande kostnader, så har de dock ett stort behov av att turister fortsätter komma dit och bidrar med lite kapital.
 

erc

Medlem
Kom hem från Fiji efter att ha undvikit cyklonen med några dagar. Kan rekommendera boende på Denarau och att åka ut till småöarna som South Sea Island, Schooner Island och Mondriki. Denarau är en perfekt utgångspunkt då marinan är utgångspunkt för båtarna.
 
Toppen