Senaste nytt

Singapore Airlines har fått första Airbus A350 och sätter det in på Singapore-Kuala Lumpur

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines har fått sin första Airbus A350 levererat till Singapore Changi idag.

Singapore Airlines skrev:
Singapore Airlines' First Airbus A350-900 Arrives In Singapore

03 March 2016 - Singapore Airlines’ first Airbus A350-900 arrived in Singapore this morning from the Airbus Delivery Centre in Toulouse.

The aircraft’s arrival was celebrated in grandeur with a spectacular water cannon salute and a ceremony graced by Singapore’s Coordinating Minister for Infrastructure and Minister for Transport, Mr Khaw Boon Wan, as well as distinguished guests who had the opportunity to tour the new aircraft.
Några bilder om ankomst av A350,
In Pictures: Arrival of Singapore Airlines' first Airbus A350, Photos News & Top Stories - The Straits Times

Under perioden mellan 2016-MAR-08 och 2016-MAY-08 sätter Singapore Airlines Airbus A350 in i trafiken mellan Singapore - Kuala Lumpur flight SQ118/SQ119 dagligen.

Fr o m 2016-MAY-09, börjar de att flyga mellan Singapore - Amsterdam dagligen
Fr o m 2016-MAY-10, kommer de att flyga mellan Singapore - Jakarta (SQ956/SQ957 & SQ962/SQ963) dagligen.
Fr o m 2016-JUL-21, kommer de att flyga mellan Singapore - Düsseldorf tre gånger per vecka


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Singapore Airlines Outlines A350-900XWB Operations from March 2016 | Airline Route
 

Dr. Miles

Expert
Enligt ExpertFlyer, det går att hitta Business class awardplats på Airbus A350 flight mellan Singapore-Kuala Lumpur och mellan Singapore-Jakarta.

Screenshot20160307_01 SQ.png



Screenshot20160307_02 SQ.png
 
  • Gilla
Reactions: doc

matado

Medlem
Lite bilder från dagens resa med ovan A350 - SQ107 mellan KUL-SIN

IMG_1561.JPG

Mycket markpersonal

IMG_1562.JPG

Zorro

IMG_1563.JPG

Breda lädersäten. Men jag föredrar de "snedställda" business stolarna på A350 där "facket" för benen är i samma riktigt som stolsryggen. I dessa breda stolar sitter man snett med ryggen, när man lägger upp benen på "benhyllan"

IMG_1567.JPG

1-2-1 konfiguration. Skärm som man kan dra för mellan mitten stolarna.

IMG_1564.JPG

Nytt user interface på KrisWorld, riktigt trevligt. Tyvärr har skärmarna glas framför panelen, vilket gör att de blir som en spegel när de är avstängda (man ser in till grannarna). Samt mycket reflektioner när det är solljus i kabinen.

IMG_1573.JPG

Jag gillar Do Not Disturb knappen. När den är aktiverad lyser en liten text med Do not disturb utsidan av stolen (där stolsnumret står). Dock väldigt svagt, så jag tror nog personalen kommer missa detta ofta.

IMG_1577.JPG

Nu även med HDMI ingång, så man kan koppla datorn eller annan utrustning och titta på stora skärmen.

IMG_1578.JPG

Inte mycket till frukost på en 38min flygning.
 

Attachments

  • IMG_1565.JPG
    IMG_1565.JPG
    100 KB · Visningar: 1 804
  • IMG_1566.JPG
    IMG_1566.JPG
    93,2 KB · Visningar: 274
  • IMG_1568.JPG
    IMG_1568.JPG
    82,8 KB · Visningar: 247
  • IMG_1569.JPG
    IMG_1569.JPG
    90,1 KB · Visningar: 241
  • IMG_1570.JPG
    IMG_1570.JPG
    80 KB · Visningar: 256
  • IMG_1571.JPG
    IMG_1571.JPG
    86,2 KB · Visningar: 246
  • IMG_1575.JPG
    IMG_1575.JPG
    175,3 KB · Visningar: 264
  • IMG_1576.JPG
    IMG_1576.JPG
    40,9 KB · Visningar: 265

staff

Medlem
Sa SQ har alltsa inte forbattrat detta med "nya" J-produkten? En besvikelse helt klart. Testade du den nya "lazy Z"-positionen som de talat sa varmt om?

Tycker att deras tidigare saten i J (nuvarande pa A380 och 77W/772ER) ar bland de obekvamaste i industrin faktiskt. Sanslost mycket plats sa klart, men svart att hitta en skon position samt att man far ryggont da man maste ligga "snett" trots att ryggstodet ar "rakt". Dessutom maste ryggstodet tippas framat nar man konverterar satet till sang.
 
Toppen