Senaste nytt

Norwegian saknar piloter

011430121

Medlem
Enligt CHECK-IN.dk så saknar Norwegian piloter och måste därför hyra in kapacitet med bland annat Boeing 737 från Avion Express från Litauen Airbus A320 från Lettiska Smart Lynx.
DY måste nog ändra sin marknadsföring med Wi Fi ombord på samtliga flygningar, även 787 or kommer att ersättas med 777 or
 
Last edited:

jth

Medlem
Förklarar varför jag såg en DY-flight från ARN till PMI i morse som flögs av en A320, blev lite förvånad.
 

jonten

Medlem
Fan fan, jag har ju lovat mig själv aldrig mer norrmännen efter borttappad väska (tappa bort kan alla göra det var kundtjänsten som var problemet när jag ville ha tillbaka den)
Nåväl reser mycket nu mellan Sthlm och Skåne, och SAS är ibland förjävligt dyra och norrmännen nästan gratis ibland på mitt avtal. Så idag blev det norrmännen.
Första varningen, de pratade engelska vid boarding, jag satt på 1C men fick lägga väskan vid rad 6. Dåligt med förvaring. Sen började det muttras bakåt, fan vad trångt. Kom fram en och högg 1F vid boarding completed.
Smart Lynx hördes på dålig engelska, de hade hyrt in planet med besättning.

Landning på Arlanda........utrikes efter att ha varit uppe med rulltrappan och vänt och funnit låst dörr så ner för trappan. Inte ett ord om det så ingen letade efter bussen.

Enda positiva var att jag fick 1A-1C för mig själv, sov 60 minuter och vaknade på fel terminal.. Men som sagt det muttrades om att det var trångt.
 

011430121

Medlem
DY marknadsför sig just nu som det gröna alternativet. Jag missförstod kampanjen och trodde det gällde miljön, men nu har jag fattat att de menar att de är gröngölingar på att ta hand om sina passagerare.
 

AABack2ARN

Medlem
Men som sagt det muttrades om att det var trångt.

Nåja, så jäkla gott utrymme är det inte hos den skandinaviska konkurrenten. I synnerhet på en del av maskinerna om man hamnar långt bak. Nu anar jag dock att Smart Lynx skulle kunna vara etter värre och då är det nog riktigt trångt :(
 

011430121

Medlem
Nåja, så jäkla gott utrymme är det inte hos den skandinaviska konkurrenten. I synnerhet på en del av maskinerna om man hamnar långt bak. Nu anar jag dock att Smart Lynx skulle kunna vara etter värre och då är det nog riktigt trångt :(
Har aldrig åkt BRA, men är de så trångt hos dem?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har inte heller åkt BRA (dumt namn för övrigt), men väl Malmö Aviation och i deras plan är det trångt tycker jag. ;)
 

Valley

Medlem
Tror det var Smart som kollegan hamnade på igår. DY4104 var ingen Norwegianmetall.
Vi funderade på om det berodde på pilotbristen.
 
Toppen