Senaste nytt

Om Ryanair drev xxx

Dr. Miles

Expert
Här kan ni posta olika "Om Ryanair drev xxx".

--
Om Ryanair drev kirurgklinik

Om Ryanair drev kirurgklinik, fick man öpperera cancer för 50 p(pence) + avgifter.
Men,
Man fick betala extra för att boka operationsdatum.
Man fick betala extra för att skriva in sig.
Man fick betala extra för försäkringen ifall operationen skule gå snett.
Man fick betala extar för att bli nedsövd.
Man fick betala extra för att få magen öppnad på operationsbordet. (ja, BoB)
Man fick betala extra för varje stygn.
Man fick betala extra för värktablett efter operationen.

och till slut blir det inte billigare än andra kirurgklinik.
 

Tjaeng

Medlem
Glöm inte att narkosläkaren försöker sälja lotter innan han söver folk och att operationssalen är gulmålad och full med annonser.
 

Palazzi

Medlem
Annars tycker jag att de beskrivningar som framförts hittills påminner ganska mycket om det amerikanska vårdsystemet....;)
 

Morgan

Medlem
Om Ryanair vore en mobiloperatör

...skulle fastprisabonnemangen kosta 9 kronor/månad, och inklusive alla tillägg 141 kr/månad
...skulle kundtjänsten ha lika långa köer som Telias, men kosta 9 kronor per minut man väntade i kö
...skulle nya tjänster erbjudas som ingen annan erbjöd, t.ex. billig men komplex prissatt roaming
...skulle konkurrenterna sänka sina priser från 500 kr/månad till 149 kr/månad


Min poäng: Man kan skämta hur mycket man vill om Ryanair och de har stora brister: MEN utan lågkostnadsbolagen hade priserna i Europa hos SAS, BA m.fl. varit VÄSENTLIGT högre. Jämför vad en flygbiljett kostar idag med för 15 år sedan. Lägg där till skillnaden i flygbränslepris. Dessutom når Ryanair destinationer som inte SAS m.fl. gör (totalt 6 orter i Italien, 2 i Kroatien, 5 i Spanien, 7 i Tyskland, 5 i Frankrike...)
 
Min poäng: Man kan skämta hur mycket man vill om Ryanair och de har stora brister: MEN utan lågkostnadsbolagen hade priserna i Europa hos SAS, BA m.fl. varit VÄSENTLIGT högre.

Det må vara sant, men Ryannair är fortfarande ett riktigt pain in the ass, där man inte bara kan visa vad en biljett kostar direkt. Och det gör man nog av en anledning också.
 
Toppen