Har kollat runt litegrann på forumet efter liknanade men hittade inte något men det finns säkert. Men hoppas ni har överseende isf
Jag bokade en resa GBG-STR i sept 2015 för resa nu i fredags, feb 26. När jag bokade resan var det ett kvällsflyg, 18:30, vilket var perfekt mtp mitt jobb.
Men i Jan i år så mailade SAS mig och sa att flighten flyttats till 12:40 samma dag vilket jag direkt ringde dem och sa att det inte var acceptabelt.
De sa då att jag skulle genomföra resan och sedan kräva ersättning efter den var gjord. Sagt och gjort så mailade jag customer service i måndags och idag kom svaret att de inte lämnar någon som helst ersättning för utebliven inkomst eller ngt annat pga denna tidsändring.
Jag mailade snabbt tillbaka ett svar men iväntan på att de skall svara så tänkte jag kolla med er på forumet om ni har någon input i frågan, klarar sig SAS helt undan ersättning i detta fall? Mitt föräkringsbolag lämnar inte heller ersättning. Resan köpt med Diners, är EBG.
Jag har eget företag och fick slopa 8 timmar fakturerbar tid för detta och min flickväl ta ledigt hela dagen istälklet för 1 timme så klart det är kännbart ekonomiskt för oss. Kunde inte heller boka av resan då hotell var prepaid och konsertbiljetter köpta.
Tack för feedback!!
Mvh
John
Jag bokade en resa GBG-STR i sept 2015 för resa nu i fredags, feb 26. När jag bokade resan var det ett kvällsflyg, 18:30, vilket var perfekt mtp mitt jobb.
Men i Jan i år så mailade SAS mig och sa att flighten flyttats till 12:40 samma dag vilket jag direkt ringde dem och sa att det inte var acceptabelt.
De sa då att jag skulle genomföra resan och sedan kräva ersättning efter den var gjord. Sagt och gjort så mailade jag customer service i måndags och idag kom svaret att de inte lämnar någon som helst ersättning för utebliven inkomst eller ngt annat pga denna tidsändring.
Jag mailade snabbt tillbaka ett svar men iväntan på att de skall svara så tänkte jag kolla med er på forumet om ni har någon input i frågan, klarar sig SAS helt undan ersättning i detta fall? Mitt föräkringsbolag lämnar inte heller ersättning. Resan köpt med Diners, är EBG.
Jag har eget företag och fick slopa 8 timmar fakturerbar tid för detta och min flickväl ta ledigt hela dagen istälklet för 1 timme så klart det är kännbart ekonomiskt för oss. Kunde inte heller boka av resan då hotell var prepaid och konsertbiljetter köpta.
Tack för feedback!!
Mvh
John