Senaste nytt

Dålig internkommunikation på SAS

011430121

Medlem
Fick upp denna annons på nätet idag!
Kommunicerar inte de olika avdelningarna med varandra?
Eller tvinga varje avdelning läsa BC 20-30 minuter varje dag för att informera sig om vad arbetsgivaren har gjort på marknaden.
Nu kan man ju visserligen resa till London via CPH eller ARN från GOT men tror att det inte är det som menas i marknadsföringen.

upload_2016-3-2_10-28-23.png
 
Den där är ju rätt frekvent både som banner och pop-up på youtube och andra kanaler. Sänder ju inte alls konstiga budskap...
 

011430121

Medlem
Det der ser veldig ut som en non-specific google ad, ikke en inhouse produced SAS-reklam banner.
Men snälla @Aurora SAS har aldrig gjort något fel, det var nog någon på Googel som kom på idén att göra denna text, tråkigt att hen inte lät SAS korrektur läsa. Kanske vi skall tipsa SAS att den banner ligger ute på flera sidor, de blir nog förvånade, och undrar vad kommer denna ifrån. Tänk att SAS har såååå stark varumärke att de får gratis annonser. @ Aurora jag är helt enig med dig, SAS är Guds gåva till mänskligheten!
 

Johan Hbg

Medlem
Är slarvigt. Vill tillägga, OT iofs, att i sas tidningen i februari på sista sidan med kartan med long haul flygningarna. Där stod en massa felaktigheter, tex varifrån och till var man flög. Är inte första gången dessa kartor har fel. Kvalitetskontroll någon på sas?
 
A

Aurora

Guest
Men snälla @Aurora SAS har aldrig gjort något fel, det var nog någon på Googel som kom på idén att göra denna text, tråkigt att hen inte lät SAS korrektur läsa. Kanske vi skall tipsa SAS att den banner ligger ute på flera sidor, de blir nog förvånade, och undrar vad kommer denna ifrån. Tänk att SAS har såååå stark varumärke att de får gratis annonser. @ Aurora jag är helt enig med dig, SAS är Guds gåva till mänskligheten!


Det er en user specific generated reklam banner fra google. Disse er sjeldent særlig oppdaterte eller "up to date", men SAS kunne selvsagt forsøkt å be google spesifikt fjerne Göteborg som ord fra alle reklamer som omhandler flybilletter til London.

Storm i et vannglass, men om man har så lite å gjøre at man anser en google ad som noe representabelt for resten av verden så er det kanskje passende at slike ads ofte gir tips om russian brides og diverse pharma suited for men.

Inlägg ändrat av moderator,
Senator/Hans
 
Last edited by a moderator:

011430121

Medlem
Är slarvigt. Vill tillägga, OT iofs, att i sas tidningen i februari på sista sidan med kartan med long haul flygningarna. Där stod en massa felaktigheter, tex varifrån och till var man flög. Är inte första gången dessa kartor har fel. Kvalitetskontroll någon på sas?
@Johan Hbg, det är inte SAS som ansvar för magasinen, det är inte heller de som trycker magasinet. Jag tog nog svaret ifrån @Aurora ber om ursäkt för det.
 
Ska vi leta fel på SAS, Ping @bnr lägg upp bilderna på dom billiga poängresorna (felaktiga) dom gjorde reklam för på skärmen i loungen på ARN. Du vet vilka jag menar ;)
 
Toppen