Senaste nytt

Ryggproblem + halvtaskigt säte

nollbit

Medlem
Hallå!

Idag på gymmet knäckte det till i ryggen. Det har hänt en gång tidigare och gick över av sig själv efter några dagar, så jag är egentligen inte så orolig över just det.

Dock; på söndag ska jag till London med SAS (hem onsdag kväll). En sak jag vet med erfarenhet är att det inte kommer vara skönt att sitta inklämd i Go i över två timmar när man har ont i ryggen. Jag har en OT inne på uppgradera till Plus, men dock ingen status (än) så ledigt mittensäte räknar jag inte med.

Jag vet ju att BA flyger 767 en gång om dagen ARN-LHR, och att businessätet där faktiskt har ett hyffsat benutrymme.

Vad jag funderar över nu är egentligen två saker:
  1. Jag reser ju med jobbet, så jag antar att jag är försäkrad på något sätt. Kan det finns medicinska skäl att få ny resa i business? Eller rad 1? Eller blockat säte?
  2. Om jag använder mina avios för att köpa en enkel till london med BA i business så antar jag att mitt ben hem med SAS förverkas. Kan jag undvika det på något sätt?
Helst vill jag ju flyga SAS för poängens skull, men jag vill gärna kunna promenera av planet i London också.
 

fcx

Medlem
Du kan köpa blockerat mittsäte med SAS i go. Du betalar lägsta tillgängliga pris minus skatter och avgifter. Till/från London kan det således vara ganska billigt med blockerat mittsäte.
 

agehall

Medlem
Jag reser ju med jobbet, så jag antar att jag är försäkrad på något sätt. Kan det finns medicinska skäl att få ny resa i business? Eller rad 1? Eller blockat säte?

Jag tror snarare att du skulle bli sjukskriven och få stanna hemma.

Om jag använder mina avios för att köpa en enkel till london med BA i business så antar jag att mitt ben hem med SAS förverkas. Kan jag undvika det på något sätt?

Nix. Flyger du inte så flyger du inte.
 

WTP

Medlem
Det har hänt en gång tidigare och gick över av sig själv efter några dagar, så jag är egentligen inte så orolig över just det.
/QUOTE]

Tisdag - Söndag. 5 dagar är väl några dagar :)

Skämt åsido, hoppas att du mår bättre och att du kan ta din resa.
 

nollbit

Medlem
Tack för alla svar!

Nån sjukskrivning går jag inte med på så jag får hoppas på ett hyffsat säte oavsett. Att privat betala 1500 för seatblock[1] (tack för infon @fcx) känns inte aktuellt, så jag får hoppas på okej säte. I värsta fall blir jag en såndär som vankar lite vid toaletterna under flighten.

OT: ryggen känns redan mycket bättre, så jag är inte så orolig. Kanske får bli lite smärtstillande i form av fika innan flighten bara.

[1] i värsta fall 1500 för seatblock, om jag blir OT:ad till Plus
 
  • Gilla
Reactions: WTP
Toppen