Senaste nytt

Hur tolkar man AAdvantage miles tabellen egentligen?

behöver lite hjälp här!
Skulle boka flyg i business class från FRA till SEZ i november.
Agenten jag pratade med förklarade att från FRA till AUH ( mellanlandning ca 2 tim) kostar det 30000 miles och sedan från AUH till SEZ ytterligare 45000. Enligt tabellen ligger SEZ i region Africa och kostar ju bara 37.500 miles enkel resa.
Enligt honom skulle det gå på 75000 miles. Hur kommer det sig ??
Han förklarade att tabellen gäller bara American Airlines flights eller något....
 

Alf

Medlem
Jag har för mig att AA inte tillåter resa till Afrika via DOH eller ABU. Det går i varje fall inte att åka ARN-CPT via DOH längre, vilket gick med US Air miles tidigare. Så just nu är det nog så illa som du säger.
Ännu sämre blir det med nya tabellen på AA.
 

Dr. Miles

Expert
behöver lite hjälp här!
Skulle boka flyg i business class från FRA till SEZ i november.
Agenten jag pratade med förklarade att från FRA till AUH ( mellanlandning ca 2 tim) kostar det 30000 miles och sedan från AUH till SEZ ytterligare 45000. Enligt tabellen ligger SEZ i region Africa och kostar ju bara 37.500 miles enkel resa.
Enligt honom skulle det gå på 75000 miles. Hur kommer det sig ??
Han förklarade att tabellen gäller bara American Airlines flights eller något....
Hej
American Airlines AAdvantage tillåter generellt inte byte i en tredje zon. Det finn några undantag men räkna med att det blir då summa av två bonusresor (mellan zon A - zon B & mellan zon B och zon C).
Via Abu Dhabi med Eithad Airways krävs summa av två bonusresor.


Det finns in samlingstråd om American Airlines AAdvantage. Du får gärna läsa den så du får lite hum om hur programmet fungerar. :)
American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Tack! Hann ställa frågan innan jag såg ditt svar!
Försöker nu lära mig tolka tabellen!
Jag har 180000 miles som går ut i juli, vill gärna boka någon resa i business class för 2 personer någon gång under vinterhalvåret , helst från ARN.
Några tips ?
 

Dr. Miles

Expert
Tack! Hann ställa frågan innan jag såg ditt svar!
Försöker nu lära mig tolka tabellen!
Jag har 180000 miles som går ut i juli, vill gärna boka någon resa i business class för 2 personer någon gång under vinterhalvåret , helst från ARN.
Några tips ?
Resa mellan Europa-Mellanöstern/Indiska subkontinent kostar 30.000 AA miles i Business class och 40.000 AA miles i First class i First class per person med dagens awardtabell (som gäller fram till 2016-MAR-21. Obs: Bokningsdatum, ej resedatum).
Mer info om förändring av programmet:
Förändringar av AAdvantage under 2016 (bekräftat) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
oneworld and other airline award chart

Så t ex Stockholm-London-Abu Dhabi-Bengaluru // open jaw // Goa-Doha-Stockholm kostar 60.000 AA miles per person i Business class.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

För resa till Sydostasien/Fjärran Östern eller till Sydamerika räcker poängen inte för två personer i Business class.
 

MartinH

Medlem
Maldiverna istället för Seychellerna? Maldiverna ingår i "Middle East / Indian Subcontinent" och då får man flyga via Abu Dhabi med Etihad.
160000 poäng för 2 pers i first class t/r. Förslagsvis med Etihad på ditresan och Qatar på hemresan, typ ARN-LHR-AUH-MLE och MLE-DOH-CDG-LHR-ARN. CDG för att det verkar svårt att hitta first class tillgänglighet på DOH-LHR.
Tillgänglighet kan du leta själv på etihad.com och ba.com.
Boka innan 22 mars 2016, för sen går poängpriserna upp på AA!
 
Tack! Det är oxå ett bra alternativ!
Har märkt att om man kollar platstillgängligheten på expert flyer så finns det platser och inte när man ringer!
Ska kolla på respektive flight .
 
Toppen