Senaste nytt

Visa Infinite

MichaelR

Medlem
Om man är nyfiken på vad som "ingår" i ett tex Amex Platinum är det bara att googla eller läsa på hemsidan, men att hitta specifikationer kring Visa Infinite verkar omöjligt?

Vet det är invite only men jag tänkte jag vill veta ordentligt vad som ingår innan jag bestämmer mig för om jag ska ta fighten med min bankman på Swedbank eller ej.

Söker alltså rena specar för förmåner, valutapåslag, försäkringsinfo, med mera, med mera...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag skulle tro att det enklaste är att du börjar med att fråga din bankman om vad som ingår. Om du öht faller i kategorin de är intresserade av borde de inte ha några som helst problem att diskutera förmånerna med dig - snarare tvärt om..
 

JohanA

Medlem
Om man är nyfiken på vad som "ingår" i ett tex Amex Platinum är det bara att googla eller läsa på hemsidan, men att hitta specifikationer kring Visa Infinite verkar omöjligt?

Vet det är invite only men jag tänkte jag vill veta ordentligt vad som ingår innan jag bestämmer mig för om jag ska ta fighten med min bankman på Swedbank eller ej.

Söker alltså rena specar för förmåner, valutapåslag, försäkringsinfo, med mera, med mera...
Finns nog lite input om du söker på forumet. Dock är bog det bästa och mest exakta om du kontaktar din personliga bankman och ber om info. Då får du även feedback på om du kvalar in i klientelet som blir inbjudna.
 

Ozz

Medlem
Om man är nyfiken på vad som "ingår" i ett tex Amex Platinum är det bara att googla eller läsa på hemsidan, men att hitta specifikationer kring Visa Infinite verkar omöjligt?

Vet det är invite only men jag tänkte jag vill veta ordentligt vad som ingår innan jag bestämmer mig för om jag ska ta fighten med min bankman på Swedbank eller ej.

Söker alltså rena specar för förmåner, valutapåslag, försäkringsinfo, med mera, med mera...
Jag har haft Visa Infinite via Swedbank i några år och det enda som utmärker sig från andra "bättre" kreditkort är reseförsäkringen som på pappret är mycket bra och gäller i hela 90 dagar. Ett Priority Pass ingår med fria loungebesök, men gäst kostar pengar till skillnad från ex. Amex Platinum. Ett extrakort till ex. frun kan fås för 1500kr/år och då ingår också ett PP till det kortet.

De få gångerna jag utnyttjat deras conciergeservice har de inte lyckats tillgodose mina önskemål nån gång. Ungefär samma uppdrag har jag tidigare fått mycket smidigt lösta via Amex Platinum. Ingen kickback/bonus/poäng får man heller. Ang. valutapåslag i utländsk ATM jämförde jag tre olika kort i vintras under samma förutsättningar och Infinite var lika dyr som de vanliga bankkorten med ett påslag om 1.5%.

För mig personligen kan jag inte motivera prestigen att ha ett "Black Card" i plånkan mot vad det kostar och mitt Infinite kommer att sägas upp under våren.
 

MichaelR

Medlem
Jag har haft Visa Infinite via Swedbank i några år och det enda som utmärker sig från andra "bättre" kreditkort är reseförsäkringen som på pappret är mycket bra och gäller i hela 90 dagar. Ett Priority Pass ingår med fria loungebesök, men gäst kostar pengar till skillnad från ex. Amex Platinum. Ett extrakort till ex. frun kan fås för 1500kr/år och då ingår också ett PP till det kortet.

De få gångerna jag utnyttjat deras conciergeservice har de inte lyckats tillgodose mina önskemål nån gång. Ungefär samma uppdrag har jag tidigare fått mycket smidigt lösta via Amex Platinum. Ingen kickback/bonus/poäng får man heller. Ang. valutapåslag i utländsk ATM jämförde jag tre olika kort i vintras under samma förutsättningar och Infinite var lika dyr som de vanliga bankkorten med ett påslag om 1.5%.

För mig personligen kan jag inte motivera prestigen att ha ett "Black Card" i plånkan mot vad det kostar och mitt Infinite kommer att sägas upp under våren.

Bra input, tack! (y)
 

Olsson91

Medlem
Ska du skaffa dig ett Private banking kort så kolla med Handelsbanken. Cashback kort men hört att försäkringarna är bättre än AmEx Centurion.

Nordea och danksebank kör med Mastercard World elite som man får med i paketet som private banking kund. Själv kört jag med ett Elite från Danskebank.

Hyfsat bra Cashback kort med bra försäkringar och hög kreditgräns. Använder enbart kortet när jag köper elektronik eller bokar resor. Och självklart där inte AmEx accepteras.
 
Håller med @Olsson91, kolla med Handelsbanken - Deras Visa Infinity ger bäst Bang For The Buck.

Som de andra "Black cards" är det "Only by invitation" som gäller, så du bör bli Private banking kund för att bli erbjuden det. Årsavgifter på dessa kort känns ganska meningslöst att diskutera då den oftast förhandlas beroende på hur stor din affär är (gäller eventuellt ej Amex Centurion som verkar ta ut en fast avgift på 30k). Gungor och karuseller.

Gällande Priority Pass så får medföljande gäster slinka med för gratis, och vad jag förstår så är SHB även bäst på de allra flesta försäkringsposterna, betalningsalternativen (uttag, räntor, osv). Kickback ges i form av insättningar i en av deras fonder (<0,5%) av omsättningen.

Oavsett, den som funderar på vilken bank de ska bli Private Banking-kund hos kommer nog ändå inte (=bör inte) basera sitt beslut på hur deras "Black Card"-erbjudande ser ut, det är ganska många andra parametrar att ta hänsyn till.

Eller är det så att SHB har flest nöjda Private Banking-kunder enbart pga deras fina Visa Infinity deal?
 
Toppen