Senaste nytt

Sätesval som Silver i Executive Club

nissefalk

Medlem
Vill minnas att när jag var silver så kunde jag välja emergency exit på BA och Main Cabin Extra på American Airlines utan extra kostnad.

Min fru har just blivit silver och idag gick jag in ock skulle förboka platser på några av hennes bokningar, upptäckte då att jag inte kunde välja emergency rad på GOT-LHR, på LHR-BOM kostade en emergency rad 690 SEK och med American Airlines LHR-LAX i höst skulle hon få betala 79 USD för en plats i Main Cabin extra

Har dom ändrat platsval för silver medlem eller har jag fel med mitt antagande om att jag som silver kunde boka denna typ av platser utan kostnad tidigare.
 

Treo

Medlem
Den lätta frågan först: MCE ska vara gratis även nu enligt aa.com.
Beträffande exit row tror, med betoning på tror, jag att BA ändrat -- det här gäller nu (beroende på syftningen i sista stycket kan du argumentera för att få välja nödutgångsplats GOT-LHR, men räkna inte med att vinna ;))
Silver Members (oneworld Sapphire) – free seat selection from the time of booking for everyone on your booking (except on hand baggage only fares and not including exit row or bulkhead seats on longhaul flights).
 

agehall

Medlem
Observera även att BA har haft problem nyligen där även guldmedlemmar inte fått välja nödutgång. Under processen att fixa detta uppfattade jag det som att de hade sönder det på andra sätt. Osäker på om det är 100% löst än eller inte.
 

johhenrik

Medlem
Det är IT-strul. De håller på och testar fixen nu. Det drabbar vissa användare och vissa plan. De har varit tydliga med att tala om att det är inga förändrade regler.
 

nissefalk

Medlem
Nu löste det sig med att välja plats i Main Cabin Extra på AA flyget, kan vara så att det tar en vecka eller så innan Silver statusen på BA har filtrerat över till AA
Kunde idag också 2 dagar innan avgång välja emergency exit på GOT-LHR
 

JimmyH

Medlem
Kan tipsa om att prova via Qantas , lyckades boka exit row 39 på en flight Miami - London. Samma rad var inte valbar på BAs hemsida.

Var igentligen ute efter att hitta rätt PNR för att kunna få upp bokning på LAN då jag har en flight Lima - Miami i samma bokning men på den flighten går det inte att välja platser på BAs hemsida och mitt BA PNR funkar inte på LAN.

Provat med checkmytrip och nu Qantas men kan bara hitta ett PNR.
 

agehall

Medlem
Om du väljer säten via andra siter, som inte är valbara hos BA.com, så är risken stor att du blir bortflyttad efter ett par dagar då BAs robot går igenom bokningar.
 
Toppen