Senaste nytt

Swiss P-klass utan betalt bagage

cbroxe

Medlem
Hej!

Har en business inom Europa med Swiss i P-klass. Bokade först ekonomi utan bagage (billigaste) för att sen uppgradera buljetterna till business.
Att köpa till bagage i efterhand kostar ca 300 kr. Jag undrar nu om nån av er eminenta resenärer känner till om
1, man checkar in i businesskön på Arlanda, kommer dom neka mig bagage, eller kommer dom "av bara farten" acceptera bagage? MAO kommer dom kanske låta mig checka in ändå, med tanke på att jag har en C biljett?
2, om jag skulle betala på plats på Arlanda och Florence, vad skulle det kosta då, för 1 incheckad väska?

Mvh
 
Hej!

Har en business inom Europa med Swiss i P-klass. Bokade först ekonomi utan bagage (billigaste) för att sen uppgradera buljetterna till business.
Att köpa till bagage i efterhand kostar ca 300 kr. Jag undrar nu om nån av er eminenta resenärer känner till om
1, man checkar in i businesskön på Arlanda, kommer dom neka mig bagage, eller kommer dom "av bara farten" acceptera bagage? MAO kommer dom kanske låta mig checka in ändå, med tanke på att jag har en C biljett?
2, om jag skulle betala på plats på Arlanda och Florence, vad skulle det kosta då, för 1 incheckad väska?

Mvh
Det råkar inte vara så att du är star alliance gold? Då ingår nämligen alltid minst en väska. :)
När jag har flugit P-klass med Swiss så har det alltid ingått väska. Kanske blir något special nu när du har uppgraderat en billig biljett då antar jag.
Priserna för extra bagage finns här annars:
Charges for excess baggage and additional baggage | SWISS
 

cbroxe

Medlem
Tack @Jakob Österberg !
Jag är dessvärre en vanlig EBS efter många år som EBG.

Men, det är mycket konstigt detta.
Gör man en ekonomibokning, så får man på förslag att uppgradera denna till business. Men det framgår tydligt att bagageregler om ombokningsförhållanden motsvaras av den ursprungliga klassen. Men i din länk så verkar det som att det ingår incheckat bagage...

Mycket konstigt....
 

JensE

Medlem
P-Light som den bokas i medger inget incheckat baggage.
Men jag tror du kan lägga till det i bokningsprocessen. Har för mig att priset blir bra mycket billigare än att köpa en vanlig businessbiljett iaf.
lx.png
 

tob

Medlem
Vi pratade om detta i denna tråden:
Business Light med Swiss - bra deal! | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Det verkade där som att uppgraderad biljett gav ett fritt bagage även om det står att det inte borde göra det.
Man ska dock komma ihåg att man INTE får ta med extra bagage som Start Gold hos Swiss om man bokat biljett utan bagage vilket framgår här.
"Passengers with the following status have a higher baggage limit on all SWISS-operated flights in Classic, Flex and Business. This benefit does not apply with Light fares."
 
Toppen