Senaste nytt

Måndagstråden

flybob

Medlem
Vi har ju den populära http://www.businessclass.se/forum/threads/fredagstråden™.251/ där medlemmar summerar veckan, berättar om hemresan och berättar vad som dricks under helgen.
Men måndag, då veckan startar, då de flesta åker till flygplatsen för veckans inledande positionering, har ingen tråd. Förrän nu.

Min måndag började med att jag ovanligt sent beställde min Uber. Detta resulterade i att jag fastnade i ovanligt mycket trafik, vilket resulterade i att jag kom till flygplatsen 6 minuter innan take-off.
Smiskade igenom säkerhetskontrollen - trodde jag - men blev tillbaka-kallad för att få väskan swipead.
Löpte till gate men förgäves. Bara att hosta upp $617 för en ny biljett. Undrar vad status hade gjort för mig i denna situation.

Hur började din vecka?
 

JSQ

Medlem
Försov mig och vaknar helt sinnesjukt trött men var bara sätta sig i bilen och åka till jobbet och där sitter jag nu.
 
Medelst medhavd lunchlåda valde undertecknad promenad till jobbet i en frisk men vacker senvintermorgon.

+1 :) Som framgår så spenderas tiden på forumet istället för skrivande. Konsekvensen blir att ett tomt Word-dokument ilsket blinkar åt mig... Dock brukar måndagar vara långa. Så än så länge är det inga problem. o_O
 

nota bene

Medlem
Men @flybob trodde du lärt dig från förra våren att man inte ska sova över flyg!

Själv vaknade jag av ett whatsapp meddelande 04.30 och trodde att det var dags att flyg. Lugnad när jag insåg att jag kunde sova 4 h mer. Nu i luften på väg till London för dagens möten.
 

flybob

Medlem
Välkomna till måndag!
Kort vecka på grund utav påsk (tack Jesus).
Första veckan på kontoret på ett par månader. Älskar "who are you?" eller "I'm X, welcome to the company"-skämten (inte).

På fredag bär det av till Nya Zeeland. Emirates flyger A380 från Auckland och hem. Den kärran avser jag ta. Förmodligen blir det en reserapport.
 

Ricci

Medlem
I SAS Café lounge på Sturup. ..07:15 planet inställt och det blir planet som går 06:25 istället :mad:
 
Toppen