Senaste nytt

Business Class Syndrome

Dr. Miles

Expert
Välkommen till Business class syndrome klubben. :p

Det finns olika nivå av Business Class Syndrome.

  • Business Class Syndrome Blue
    Fått smakprov av premiumkabin. Det går att återvända till ekonomiklass utan stor insats.
    Ingen rehabilitering behövs.

  • Business Class Syndrome Plus
    Något värre missburk av premiumkabin.
    Rehabilitering: Flyga i ekonomiklass minst en gång i månaden.

  • Business Class Syndrome Gold
    Tung missburk av premiumkabin gör att man får epilepsiliknande anfall när man sitter i ekonomiklass lång tid,
    Rehabilitering: Flyga i ekonomiklass med BoB koncept minst en gång i veckan. Flygning med Ryanair rekommenderas starkt.

  • Business Class Syndrome Extreme = BC.SE!:cool:
    Det finns ingen återvändo till ekonomiklass förutom på enstaka anslutningsflyg inom 3 timmar.


Viken nivå är du? :D
 
Jag tror att jag är ganska nöjd på något sätt med att bara vara Blue. Visst tar Eco på långflygningar emot, men än så länge tackar plånboken mig. Känner att det kommer gå utför dock...
 

henrik l

Medlem
Har 24 st long haul leg sedan dec 08: 1st F, 6st C, 16st Eco+, 1st eco. Så det är syndrome plus, minst. Har dock rehabiliterat mig med FR då och då, men det blir bara värre:cool:
 

Senator

Moderator
Senaste resan i Eco long-haul var ORD-ARN i 2005. Jag överlevde... Jag åker alltid affärsklass inom Europa eller long-haul så länge det finns bra priser. Dock behöver jag bara köpa en plats; till mig själv. Hade vi varit 2 vuxna med barn..... ja då hade dom andra åkt i Econ :cool: Nej, det hade blivit svårt.

Jag har rest under flera år där man går rakt på jobb både på destinationen och när man kommer hem. Då funkar det inte med annat för mig.

Jag är:
Business Class Syndrome Extreme +
Det finns ingen återvändo till ekonomiklass (punkt slut)
 

jumbooze

Medlem
Attans, jag visste att det var något fel, plånboken lider av alla cashupgrades, poängköp osv.
Jag håller på att gå ner mig i premiumträsket helt med ett flyg i LX F på horisonten.
BC Beyond Repair
 
Toppen