Senaste nytt

[Business class] Oslo-Australien/Nya Zeeland T/R, SWISS+, fra 25.400 NOK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-02-28

SWISS har uppdaterat routingregler så att numera går det också att välja British Airways, Cathay Pacific, Qantas (t o m Emirates opererad flight) flygningar mellan Asien och Australien/Nya Zeeland.
Det går också att välja LX4150/4151 mellan Zürich-Singapore som flygs av Singapore Airlines.
Största fördel är dock flexibilitet. Inget förköpskrav, helt återbetalningsbar och helt ombokninsbar.
Inget köpa senast datum.

[Business class] Oslo-Australien/Nya Zeeland T/R, SWISS+, fra 25.400 NOK inkl. skatter

OSL-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: SWISS (LX) + Air China (CA), Singapore Airlines (SQ), THAI (TG), British Airways (BA), Cathay Pacific (CX), Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z: (LX, CA, TG), U: (SQ), I: (BA, CX, QF)
Fare basis: ZFFNO
Pris:
  • Australien: 19.629 NOK + skatter ca 5.700 NOK och uppåt, totalt fra ca 25.400 NOK inkl. skatter
  • Nya Zeeland: 21.429 NOK + skatter ca 5.500 NOK och uppåt, totalt fra ca 27.000 NOK inkl. skatter
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Obegränsad antal stopover är tillåten
HIP Chck: Ja
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Oslo-(LX:SK)-Zürich-(LX: SQ/TG)-Bangkok/Hong Kong/Singapore/Shanghai-(CA/SQ/QF/CX/TG)-Australien/Nya Zeeland

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings: (till Auckland)
Kod:
1. OSL-ZRH-SIN/SHA/HKG/BKK-TG/SQ/QF/CX/CA/BA-AKL

---originalpost 2015-03-05---

SWISS + Singapore Airlines kombo året runt biljett.
Denna fare erbjuder generös återbetalnings-/ombokningsvillkor.
Det är liknande deal som från Sverige.
[Business class] Stockholm/Göteborg-Australien T/R, SWISS&Singapore Airlines, 29.800 SEK inkl. skatt | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

[Business class] Oslo-Australien T/R, SWISS&Singapore Airlines, 26.600 NOK inkl. skatter

OSL-Australien T/R
Flygbolag: SWISS (LX) & Singapore Airlines (SQ)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z (LX) + D (SQ)
Fare basis: ZFFNO
Pris: 19.629 NOK + skatter ca 6.940 NOK och uppåt, totalt från ca 26.600 NOK inkl. skatter
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Obegränsad stopover är tillåten
HIP Chck: Ja
Ej tillåtna flightnummer: LX4310-4313 (Singapore Airlines operated flight mellan Singapore-Zürich v.v.)
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Oslo-(LX:SK)-Zürich-(LX)-Singapore-(SQ)-Australien

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

SWISS Business class (på Airbus A330)
423=6800-IMG_2927.jpg

423=6802-IMG_2931.jpg

(Foto: Martin Björnström)

SWISS Business class (på Airbus A340)
swiss-business-class-a340-jpg.25949

(Foto: Dr. Miles)

Singapore Airlines Business class (på Boeing B777-200ER)
IMG_0753.jpg

IMG_0766-1000x630.jpg

(Foto: Martin Björnström)

Singapore Airlines Business class (på Airbus A330)
singapore-airlines-business-sin-pek_23-jpg.14763

(Foto: Dr. Miles)

Poängintjäning: (uppdaterad: 2015-03-05)
SWISS Z klass ger:
Poängintjäning: (uppdaterad: 2015-03-05)
Singapore Airlines D klass ger:

Med 40.000 LifeMiles miles kan man uppgradera Singapore Airlines D klass mellan Singapore och Australien/Nya Zeeland till First class, per enkelresa.
Singapore Airlines - LifeMiles
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2016-02-28

SWISS har uppdaterat routingregler så att numera går det också att välja British Airways, Cathay Pacific, Qantas (t o m Emirates opererad flight) flygningar mellan Asien och Australien/Nya Zeeland.
Det går också att välja LX4150/4151 mellan Zürich-Singapore som flygs av Singapore Airlines.
Största fördel är dock flexibilitet. Inget förköpskrav, helt återbetalningsbar och helt ombokninsbar.
Inget köpa senast datum.

[Business class] Oslo-Australien/Nya Zeeland T/R, SWISS+, fra 25.400 NOK inkl. skatter

OSL-Australien/Nya Zeeland T/R
Flygbolag: SWISS (LX) + Air China (CA), Singapore Airlines (SQ), THAI (TG), British Airways (BA), Cathay Pacific (CX), Qantas (QF)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: Z: (LX, CA, TG), U: (SQ), I: (BA, CX, QF)
Fare basis: ZFFNO
Pris:
  • Australien: 19.629 NOK + skatter ca 5.700 NOK och uppåt, totalt fra ca 25.400 NOK inkl. skatter
  • Nya Zeeland: 21.429 NOK + skatter ca 5.500 NOK och uppåt, totalt fra ca 27.000 NOK inkl. skatter
Förköpskrav: --
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Stopover: Obegränsad antal stopover är tillåten
HIP Chck: Ja
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Oslo-(LX:SK)-Zürich-(LX: SQ/TG)-Bangkok/Hong Kong/Singapore/Shanghai-(BA/CA/SQ/QF/CX/TG)-Australien/Nya Zeeland

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tillåtna routings: (till Auckland)
Kod:
1. OSL-ZRH-SIN/SHA/HKG/BKK-TG/SQ/QF/CX/CA/BA-AKL

Prisexempel: via Zürich&Hong Kong med Cathay Pacific
Screenshot20160228_02 LX.png


Prisexempel: via Zürich&Singapore med Singapore Airlines och Emirates
Screenshot20160228_03 LX.png
 
Denna är grym eftersom man slipper vara borta lördag natt och skulle passa en tänkt resa till PER. Tjänar man EB poäng på Cathay flighterna?
 

Senator

Moderator
När Swiss börjar med B77W på HKG kan detta bli roligt. Vet inte om/när SIN får detta, men jag sitter på ett antal Partner Plus uppgraderingar från C till F så kan jag också matcha detta via SIN med SQ B777-300 (inte ER) och uppgradera denna med EuroBonus skulle detta kunna bli himla roligt..
 

Dr. Miles

Expert
När Swiss börjar med B77W på HKG kan detta bli roligt. Vet inte om/när SIN får detta, men jag sitter på ett antal Partner Plus uppgraderingar från C till F så kan jag också matcha detta via SIN med SQ B777-300 (inte ER) och uppgradera denna med EuroBonus skulle detta kunna bli himla roligt..
Jag glömde att uppdatera en viktig info.

Numera bokas man i U klass (Deep discounted Business class) på Singapore Airlines flightnummer och man kan inte uppgradera Singapore Airlines U klass med SAS EuroBonus poäng. :(

Star Alliance upgrade - SAS
EuroBonus partners - Singapore Airlines - SAS
 
Toppen