Senaste nytt

När släpper American Airlines eco-awards till BAEC?

johhenrik

Medlem
Jag vill boka en economy mellan SFO-LAX med AA, men det är helt tomt. Datumet jag vill flyga är 19 mars. Det finns fullt med First, men jag tycker 30.000 Avios är för dyrt för den korta flighten. Jag har bokat en, så jag har en plats på flighten jag vill med, men tänkte boka en ekonomi om det går. Så, när brukar de släppa platser? Är det typ 17 dagar innan? Jag hittar alla dagar fram till 16 mars nämligen, men inget eder det, förutom någon ströplats någon dag.
 

johhenrik

Medlem
Min erfarenhet är att det dyker upp oftast 3 dagar innan. Iaf härfrån charleston.
Ok. Jag köpte ju fel häromdan, just tre dagar innan. Då var det massa platser på alla flighter den dagen, så jag hoppas det är likadant nu. I värsta fall får jag flyga Domestic First. ;)
 

sembl

Medlem
Jag väntar på att det skall öppnas upp platser till MIA nästa helg från CHS. Kostar just nu $547 per person vilket jag inte vill betala för 24h mojitodrickande
 

johhenrik

Medlem
Jag väntar på att det skall öppnas upp platser till MIA nästa helg från CHS. Kostar just nu $547 per person vilket jag inte vill betala för 24h mojitodrickande
Man kan ju de där $547 som en utmaning. Utslaget på tillräckligt många Mojitos så är det inte så farligt. Så du måste helt enkelt dricka tillräckligt många! ;)
 
  • Gilla
Reactions: mry

AABack2ARN

Medlem
Jag vill boka en economy mellan SFO-LAX med AA, men det är helt tomt. Datumet jag vill flyga är 19 mars. Det finns fullt med First, men jag tycker 30.000 Avios är för dyrt för den korta flighten. Jag har bokat en, så jag har en plats på flighten jag vill med, men tänkte boka en ekonomi om det går. Så, när brukar de släppa platser? Är det typ 17 dagar innan? Jag hittar alla dagar fram till 16 mars nämligen, men inget eder det, förutom någon ströplats någon dag.

Vad kostar det att köpa en biljett den där sträckan? Känns som om det inte kan vara den dyraste sträckan i världen?
 

Dr. Miles

Expert
$150 om jag minns rätt. För den tid jag vill åka. Men jag chansar på att det släpps biljetter nära på.
Flyger du mitt på dagen?
Annars kostar Instant upgrade till First class 2.355 SEK inkl. skatter.
Screenshot20160229_03 AA.png


Ett annat alternativ är att flyga från Oakland (OAK) till Los Angeles (LAX) med Spirit Airlines.
Det kostar ca 60 USD inkl. skatter men utan incheckat bagage.
 

johhenrik

Medlem
Tack för tipsen! Jag vill bränna av lite Miles. Jag lyckas ju aldrig använda dem annars. :) Vi får se hur jag gör. Just nu tycker jag hela min resa är för dyr totalt sett, så därför vill jag spara några kronor. Normalt sett hade jag köpt biljetten bara.
 

johhenrik

Medlem
Som lite info här kan jag nämna att de har öppnat upp en del ekonomibiljetter på lite olika avgångar på min dag, dock inte den avgång jag vill åka. För kanske 5 dagar sen öppnade de 7 platser på en flight, sen försvann de, sen kom de tillbaka och har nu funnits där. Igår öppnade de ytterligare en avgång och idag en till. Fortfarande inga platser på den flight jag vill ha på, men jag räknar kallt att det kommer.
 
Toppen