Senaste nytt

Två bokningar vägrar checka in hela vägen

plover

Medlem
Hej, EBG sedan lång tid, åkte ARN GOT med fullt bagage på bonusresa, sedan köpte jag en Swiss GOT ZRH senare samma dag. Ringde SAS innan incheckning och de sa att vi kan lösa detta på inchecknkngsdisken i Stockholm. No luck, de vägrade. I GOT fick vi sitta och vänta på att Swiss skulle ta emot bagaget för nästa inchecknkng. Vad har jag gjort för fel ? borde väl att gå att checka in hela vägen fast det är två biljetter ? tacksam för tips inför returresan nästa helg. PS Bra forum!!
 

plover

Medlem
Bara för tydlighetens skull, jag hade alltså köpt bägge biljetterna i god tid innan avresa.., Swiss köpte jag också via Lufthansa :)
 

NotRyan

Medlem
Gick inte när jag åkte Oslo till Nürnberg via London och tillbaka. Kunde enbart checka in för BA-delarna.
Vilket flygbolag åkte du då förutom BA? Orsaken att jag frågar är att BA varken har interlining med SK eller 4U så där kommer det i vilket fall som helst aldrig att gå oavsett hur snäll en eventuell agent skulle vara....
 
Last edited:

Swissbob

Medlem
LX och SK har ju interline agreement så absolut ska det gå, men som @NotRyan säger så är det ingen rättighet. Samtidigt så vet jag att det har varit väldigt mycket problem med just sånna saker efter att LX bytte system.
 

NotRyan

Medlem
Air Berlin. Samma sak på hemresan. Air Berlin kunde bara checka in mig till Dusseldorf.
Än värre att jag var tvungen att köra manuell incheckning. App eller automat fungerade inte
Ja, dom har interlining och agenten verkade ju försöka så mellan dom så var det tydligen systemen som inte lirade...
 

agehall

Medlem
Vad har jag gjort för fel ? borde väl att gå att checka in hela vägen fast det är två biljetter ? tacksam för tips inför returresan nästa helg.
Det enda fel du har gjort är, som redan påpekats, att du har köpt två olika biljetter - då finns ingen rätt att skicka bagaget vidare. Har du tur kommer det att fungera på hemresan men det är inget du kan påverka i det här läget.
 
Toppen