Senaste nytt

Thai First Class service i Bangkok

Lånar denna tråden lite även fast det lite OT.

Jag kommer flyga med Thai i business manila-bangkok, för att sedan flyga bangkok-munchen i first. Kommer jag bli mött på flygplatsen i bangkok av representant? Har dem carservice i bangkok? Jag landar kl 22:00 lokal tid och min flight lämna 00:50 är loungen öppen då? Finns det möjlighet att få massage? Något annat jag ska tänka på?
 
Lånar denna tråden lite även fast det lite OT.

Jag kommer flyga med Thai i business manila-bangkok, för att sedan flyga bangkok-munchen i first. Kommer jag bli mött på flygplatsen i bangkok av representant? Har dem carservice i bangkok? Jag landar kl 22:00 lokal tid och min flight lämna 00:50 är loungen öppen då? Finns det möjlighet att få massage? Något annat jag ska tänka på?
Ja til alla dina frågor hvis du flyger Thai
 

NotRyan

Medlem
Okej nice så kommer bli körd i privat bil från min flight till first class loungen och sedan till flyget.
Nej, du blir mött med skylt inne i terminalen där du får åka golfbil med de övriga som har denna service först till transfercenter East där du går igenom transfer-security, sedan följer Thai-representanten dig då få stegen till First-class loungen. Där har du möjlighet att boka massage, exempelvis en timme helkropps oljemassage.

Vid avgång sedan så blir du hämtad i loungen och sedan beroende på var flighten går ifrån så antingen går ni dit eller så blir du körd till flighten.
 
Nej, du blir mött med skylt inne i terminalen där du får åka golfbil med de övriga som har denna service först till transfercenter East där du går igenom transfer-security, sedan följer Thai-representanten dig då få stegen till First-class loungen. Där har du möjlighet att boka massage, exempelvis en timme helkropps oljemassage.

Vid avgång sedan så blir du hämtad i loungen och sedan beroende på var flighten går ifrån så antingen går ni dit eller så blir du körd till flighten.
Hur funkar detta vid ankomst med annat bolag än Thai och sen åka vidare med Thai First? Jag gissar att man inte blir mött då? Vi anländer med Singapore Airlines och åker vidare 6 timmar senare med Thai i first. Är det så illa att jag måste gå med mina apostlahästar till loungen?
 

palmen

Moderator
Hur funkar detta vid ankomst med annat bolag än Thai och sen åka vidare med Thai First? Jag gissar att man inte blir mött då? Vi anländer med Singapore Airlines och åker vidare 6 timmar senare med Thai i first. Är det så illa att jag måste gå med mina apostlahästar till loungen?
Vet inte hur det fungerar i Bangkok men på Frankfurt har jag blivit mött av en representant vid vidare resa i Thai F och ankomst med SAS. Antar att det är samma service i Bangkok
 

Fedup

Medlem
Hur funkar detta vid ankomst med annat bolag än Thai och sen åka vidare med Thai First? Jag gissar att man inte blir mött då? Vi anländer med Singapore Airlines och åker vidare 6 timmar senare med Thai i first. Är det så illa att jag måste gå med mina apostlahästar till loungen?
Jag har ankommit i LX F och vidare med TG F, blivit mött vid gate av TG-personal
 

pierrea

Medlem
Får man buss-gate får man egen bil. Eller delad minibuss med andra förstaklasspassagerare snarare. Sedan golfbil enligt ovan. God tur!
 

Perra

Medlem
Hur funkar detta vid ankomst med annat bolag än Thai och sen åka vidare med Thai First? Jag gissar att man inte blir mött då? Vi anländer med Singapore Airlines och åker vidare 6 timmar senare med Thai i first. Är det så illa att jag måste gå med mina apostlahästar till loungen?

Blivit mött när jag ankommit med Asiana och SQ i C
 

Impendill

Medlem
Blev mött i gaten i Bangkok då vi ankom i C med Thai och skulle vidare i F.
Fick golfbil till loungen och på vägen dit bokade de in massage via deras com-radio. När vi kom fram 10 minuter senare till loungen följde de oss direkt över till Royal Orchid Spa.
Sedan åt vi middag och blev eskorterade till fots till gaten och ombord till F.

Mycket bra service av Thai!
Åker med dem i F i juni igen :) Min fru älskade massagen och vill därför inte flyga annat än via Bangkok nu för tiden:)
 
Toppen