Senaste nytt

Flygstolar och flygmat...

Stefan62

Medlem
Mycket av diskussionerna/trådarna här på BC handlar om gamla respektive nya C- och F-kabiner.

Det skrivs mycket om "flat-bed" och att en stol som kan "lutas" i 170 grader inte alls är bra osv.

För min del handlar det mer om upplevelse, service, kvalité på mat och dryck etc - jag vill inte sova, men en skön stol att sitta i är ju ok liksom lite "extra space" i jämförelse med economy.

Vad tycker Ni andra?
 
Nu när jag testat på en stol som blir som en mindre säng, så kommer det nog bli svårt att flyga utan det. När man väl fått smak på det hela, aint no going back.
 

Dr. Miles

Expert
När det gäller kvalitet av flygmat och service, tycker jag att Turkish Airlines och Cathay Pacific håller hög nivå, i alla fall i Business class.
Singapore Airline är också ganska bra när man flyger ifrån Singapore, då kan man beställa mat genom "Book the cook".
 

twiggs

Medlem
Mycket av diskussionerna/trådarna här på BC handlar om gamla respektive nya C- och F-kabiner.

Det skrivs mycket om "flat-bed" och att en stol som kan "lutas" i 170 grader inte alls är bra osv.

För min del handlar det mer om upplevelse, service, kvalité på mat och dryck etc - jag vill inte sova, men en skön stol att sitta i är ju ok liksom lite "extra space" i jämförelse med economy.

Vad tycker Ni andra?

Sömn är A och O! Framme på destinationen i gott skick innebär att jag kommer hem 1-2 dagar tidigare än om jag behövt sova ikapp mig "på land" om jag inte sovit på planet. Tid i mitt eget hem framför hotell och arbetsresor betyder allt!
 

Palazzi

Medlem
Sömn är välkommet på flygningar över 5h tycker jag.
Inom Europa hade jag tyckt det vore perfekt med standard likt den hos TK Comfort Class (känner inget behov av Business på 1-3h flygning), synd bara att bra eco-extra endast finns på long-haul. Med samma prissättning som på långlinjerna hade man ju kunnat få ekonomi extra för ca 3000-4000kr T/R inom Europa... då hade jag nog helt övergett ekonomiklass...
 

JonW

Medlem
Det är som med andra toppupplevelser här i livet; de flesta håller inte att utöva i 10-13 timmar.
Tänk dig själv hur extremt uttråkad du skulle bli om du tvingades tillbringa 10-13 t i din stol på en Michelinkrog.
Då hjälper det liksom inte hur bra mat,dryck och service än är.
Man blir till slut bara äckligt mätt, för full och till slut grymt bakfull. (Det sista är riktigt vidrigt på en LH, tro mig, jag vet!)
Eller om man skulle "tvingas" idka älskog med en extremt vacker kvinna 12 t i sträck...
Som många skriver är lagom njutning bäst, och därefter sömn.
Sen kan man förstås börja om igen.... :rolleyes:
 

Roger J

Medlem
För mig beror det på resans syfte. Reser jag i tjänsten är högsta prioritet att kunna sova (om det är ett långflyg, exempelvis CPH-BKK). Då äter jag sällan ombord och dricker ingen alkohol.
För en semesterresa är det givetvis annorlunda.
 
Toppen