Senaste nytt

Rabattkoden CARLSONF "family & friends"

Gus

Medlem
När man söker på CARLSONF i forumet får jag upp lite ströträffar men hittar ingen egen tråd om denna rabattkod. I grunden är rabattkoden till för "family & friends" för medarbetare inom Rezidor om jag förstår det hela rätt?

Hur ser era erfarenheter att använda koden ut? Vad är definitionen av en "friend"? Räcker det med att bli lite "kompis" med en bartender på ett Radisson i Stockholm exempelvis?

Jag kollar på Radisson Blu Plaza i Bangkok och med CARLSONF kostar ett rum i november 677 kr inkl. frukost och det är avbokningsbart. Utan koden kostar samma rum 1250 kr utan frukost och icke avbokningsbart!! Typ halva priset ju, och då får man frukost och avbokningsbart (dock inga poäng).

Vad är det värsta som kan hända om personalen vid incheckningen inte tycker man är tillräckligt nära vän med personen i fråga? Att man får betala normalpris för rummet istället?
 

agehall

Medlem
Allt som behövs är att du känner någon som jobbar på Radisson och som gett dig koden för att du ska få använda den. Ibland kan det hända att man blir tillfrågad om vem man fått den av när man checkar in.

Vad är det värsta som kan hända om personalen vid incheckningen inte tycker man är tillräckligt nära vän med personen i fråga? Att man får betala normalpris för rummet istället?

Ja, men det vill man inte råka ut för eftersom det kan vara väldigt dyrt.
 

seat56f

Medlem
Det finns en jäääääääättelång tråd på FlyerTalk om den här. Din fråga (i lite olika form) kommer upp ungefär två gånger per sida med inlägg och det finns inga klara svar. Du bör ha namn på din vän och dennes arbetsplats tillgängligt vid incheckning.
 

crown

Medlem
@Gus jag känner en som jobbar på Radisson och enligt denne skall även bokningen ske med en @radisson.com mejladress enligt policy. Sedan skall man även kunna tala om vem man känner och hur vid check in.

Så jag personligen hade nog avstått såvida man faktiskt inte känner någon på riktigt. Och i så fall så skall ju denne boka åt en enligt konstens alla regler och använda sin e-postadress för bokningen för att undvika problem.

Som @agehall skriver så kan det bli dyrt/tråkigt om man på plats måste köpa ett nytt rum.
 

mcleif

Medlem
Jeg kan booke med denne kode, fordi min arbejdsgiver er partner med Rezidor. Jeg har boet på kæden nogle gange og er hver gang blevet bedt om at bevise ved check-in, at jeg arbejder for min virksomhed. Om jeg ikke kan vise, hvem jeg arbejder for, skal jeg betale walk in/rack rate, som kan være rigtigt dyrt... Jeg har lignende adgang til lave priser på andre kæder, men der viser jeg sjældent noget bevis modsat hos Rezidor.
 

Gus

Medlem
Jeg kan booke med denne kode, fordi min arbejdsgiver er partner med Rezidor. Jeg har boet på kæden nogle gange og er hver gang blevet bedt om at bevise ved check-in, at jeg arbejder for min virksomhed. Om jeg ikke kan vise, hvem jeg arbejder for, skal jeg betale walk in/rack rate, som kan være rigtigt dyrt... Jeg har lignende adgang til lave priser på andre kæder, men der viser jeg sjældent noget bevis modsat hos Rezidor.

@Gus jag känner en som jobbar på Radisson och enligt denne skall även bokningen ske med en @radisson.com mejladress enligt policy. Sedan skall man även kunna tala om vem man känner och hur vid check in.

Så jag personligen hade nog avstått såvida man faktiskt inte känner någon på riktigt. Och i så fall så skall ju denne boka åt en enligt konstens alla regler och använda sin e-postadress för bokningen för att undvika problem.

Som @agehall skriver så kan det bli dyrt/tråkigt om man på plats måste köpa ett nytt rum.

Blandar ni inte ihop med employee rate nu? Det ska ju enbart räcka med namn och arbetsplats på vännen eller släktingen vid check in när man använder Carlsonf.

Tänk om jag nämner "kalle Persson" vid Radisson blu stockholm och han är ledig den dagen. Då kan de ju inte ens kontrollera om vi är vänner.
 

erc

Medlem
Har använt mig av koden vid två tillfällen, båda på Park Inn Oslo Gardermoen. Inga kommentarer första gången. Andra gången frågade de om hur bokningen gjorts och jag hänvisade till tips från namngiven (förnamn) bekant som jobbar på Radisson Blu Nnnnnn. Accepterades utan vidare frågor.

Bokningar med koden ger vare sig stay eller poäng.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

freppa87

Medlem
När man söker på CARLSONF i forumet får jag upp lite ströträffar men hittar ingen egen tråd om denna rabattkod. I grunden är rabattkoden till för "family & friends" för medarbetare inom Rezidor om jag förstår det hela rätt?

Hur ser era erfarenheter att använda koden ut? Vad är definitionen av en "friend"? Räcker det med att bli lite "kompis" med en bartender på ett Radisson i Stockholm exempelvis?

Jag kollar på Radisson Blu Plaza i Bangkok och med CARLSONF kostar ett rum i november 677 kr inkl. frukost och det är avbokningsbart. Utan koden kostar samma rum 1250 kr utan frukost och icke avbokningsbart!! Typ halva priset ju, och då får man frukost och avbokningsbart (dock inga poäng).

Vad är det värsta som kan hända om personalen vid incheckningen inte tycker man är tillräckligt nära vän med personen i fråga? Att man får betala normalpris för rummet istället?

Jag använder koden flitigt och har vid flera tillfällen blivit ombedd att uppge emailadress till personen jag känner, dock aldrig vid checkin utan detta har varit en kontroll dom gjort mailledes innan. Dom har sedan kontaktat denna person per email och bekräftat att vi känner varandra.

Som nämnts tidigare kan dom kräva att man betalar "rack rate" om man inte är berättigad rabattkoden, något som kan bli extremt dyrt.
 

mcleif

Medlem
Blandar ni inte ihop med employee rate nu? Det ska ju enbart räcka med namn och arbetsplats på vännen eller släktingen vid check in när man använder Carlsonf.

Jo, men jeg kender ikke nogen, som arbejder for Rezidor-kæden. Jeg kan bruge koden, fordi min arbejdsgiver er partner med Rezidor, og derfor skal jeg bevise, at jeg arbejder for min virksomhed. Jeg har indtil nu skulle vise "ID" hver gang, men det har været uden for Norden, hvor hotellerne måske er mere strenge.
 

Gus

Medlem
Nu har jag bokat tre nätter i Bangkok i november med rabattkoden. Jag uppdaterar fortlöpande hur det går!
 
Toppen