Senaste nytt

Bokat businessclass med Thai och Turkish, behöver all hjälp jag kan få!

Imorse fick jag äntligen till min resa till Manilla i business.

Jag flyger enligt följande schema:

GOT-FRA (Lufthansa)
FRA-BKK (Thai, A380)
BKK-MNL (Thai, 777)

MNL-IST (Turkish, A340-300)
IST-GOT (Turkish, 737-900)

Nu behöver jag all hjälp jag få inför resan för att göra den så bra som möjligt!

Vilken plats ska man boka på varje plan och hur man gör det? (Vill helst sitta så privat som möjligt så närmast fönstret är att föredra)

Kan man förboka mat på resan? (Är glutenintolerant men vill inte äta den trötta tråkiga mat man får om anmäler du utan vill kunna välja bland de goda alternativen)

Vilka lounger ska jag besöka?

Sedan sista frågan, jag har poängen att kunna åka First dock så vill jag inte lägga mer pengar (resan kostade ca 5k i business) ökar skatterna om man åker first ist för business?

Tack på förhand!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Din tråd text antyder på hjälp i nöd i panik från proffs för en som inte är van att resa men du har en bra resa framför dig och du har inte angett datum för avresa så det är antagligen inte imorgon. Se det positivt du har alla möjligheter att få en bra resa...ta det lugnt.
 
Din tråd text antyder på hjälp i nöd i panik från proffs för en som inte är van att resa men du har en bra resa framför dig och du har inte angett datum för avresa så det är antagligen inte imorgon. Se det positivt du har alla möjligheter att få en bra resa...ta det lugnt.

På vilket sätt låter min rubrik som att jag behöver hjälp i nöd och i panik? Det står bara att kah behöver all hjälp jag kan få inget om att jag behöver det omgående!

Skulle tippa på att jag har ca 30-45 flygningar per år så skulle väl kalla mig ändå en rätt så van resenär, dock så sker dessa endast med SAS och då oftast inom Sverige lr till USA så vet inte riktigt hur dessa saker fungerar med Thai eller Turkish.

Men tack för din givande kommentar! :)

PS. Jag flyger den 3:e mars
 
Min tolkning är panikhjälp men jag kan ha fel... Är du van resenär så kommer du klara dig bra i FRA, BKK och IST genom att läsa på denna sida. Med business biljett så kommer du in på lounger på hela resan.
Gluten har jag ingen koll på. Skatter för en jämförelse med First har jag inte. Det kräver mer expertis på området men jag tror skatter är samma för alla klasser.
 

obs

Medlem
På vilket sätt låter min rubrik som att jag behöver hjälp i nöd och i panik? Det står bara att kah behöver all hjälp jag kan få inget om att jag behöver det omgående!

Jeg tolkede også umiddelbart din overskrift som at du stod i lidt af en nødsituation og havde behov for hjælp, blandt andet fordi du afslutter overskriften med et udråbstegn (!) og at du skriver at du "behöver all hjälp jag kan få". Men sådan kan et budskab naturligvis altid opfattes på mere end en måde.

Ønsker dig en god tur :)
 

PYRZ

Medlem
Synd att det är TK's a340 från MNL. De har inte senaste produkten (fully flat) utan har angled. De är väldigt sköna i lounge läge men inte i sovläge. TK håller på att fasa ut dessa. Så har du tur så kanske det blir equipment change till a330-300 eller 777. Bara hålla tummarna.

737-900 har de nya intra europa business stolarna, som väldigt bekväma för ca tre timmars flyg. Rad 1 eller min favorit rad 2 skulle nog funka.
 
  • Gilla
Reactions: CJR
Kan man förboka mat på resan? (Är glutenintolerant men vill inte äta den trötta tråkiga mat man får om anmäler du utan vill kunna välja bland de goda alternativen)
Om det är riktig celiaki du har skall du verkligen chansa på att beställa icke glutenfri mat? Den glutenfria maten må vara tråkig men du vet att du får behållning av själva resan i alla fall.
 
Om det är riktig celiaki du har skall du verkligen chansa på att beställa icke glutenfri mat? Den glutenfria maten må vara tråkig men du vet att du får behållning av själva resan i alla fall.

Jeg anbefaler å bestille glutenfri, så kan en kanskje smake på annen mat som en er sikker på er glutenfri. Som f.eks de fleste thairetter er naturlig glutenfri, så Thai er et bra selskap å reise med om du vil skifte mat.

Glutenfri mat er den samme både i økonomi, business og first dessverre. Jeg tok sjansen i BA First og bare spiste kjøttet. Ble dårlig, og det ødela turen delvis. Så en bør tenke seg nøye om før en dropper special meal.
 
Toppen