Senaste nytt

Världens sämsta flygbolag skall moderniseras

varva77

Medlem
Flög med dem för några år sedan, Peking-Pyongyang. Visst oklar "underhållning" men annars var det som vilken resa som helst... Varm mat (ätbar) och alkohol i ekonomi är ju mer än vad man får på 95% av de europeiska bolagen nuförtiden så ur den aspekten är de långt ifrån sämst.
 

Johanna

Medlem
Jag har flugit med dem. Var som SAS ungefär men med mat. Vi fick dock inte burgare.
Jag har också flugit med dom och tyckte det var helt ok. Vi fick burgare och dom var goda. Däremot kunde ingen av oss gissa vad som var i dom. Det var inte vanligt kött iaf.

Det som förvånade mig mest var mängden cigaretter och sprit som koreanerna tog med sig och i stort sett alla hade militäruniform på sig. Det verkade inte finnas några restriktioner på mängd iaf. Gränsen verkade vara vad man orkade och förmådde bära.
 

Fredrik

Medlem
Air Koryo är alltså inte så dåliga som de framställs. Å andra sidan är det Skytrax som satt betyget och jag vet att några av rävarna här skulle kunna säga en hel del om det...
 

Voyageur

Medlem
Enda tråkiga som försvinner i och med de uråldriga sovietplanen är möjligheten till flatbed i economy :) om jag görstått det rätt går framförvarande stol att fälla framåt i liggläge vilket möjliggör sk. flatbed :)
 

Valley

Medlem
Flög med dem för några år sedan, Peking-Pyongyang. Visst oklar "underhållning" men annars var det som vilken resa som helst... Varm mat (ätbar) och alkohol i ekonomi är ju mer än vad man får på 95% av de europeiska bolagen nuförtiden så ur den aspekten är de långt ifrån sämst.

Vad för alkohol bjöds det på ?
Skall vi tro det var deras nya världssuccé. Eller var det något man kan stava till ?

”Koryo-spriten som tillverkas av sex år gammal Kaesong Koryo-ginseng, känd som den bästa i fråga om medicinsk effekt, och bränt ris är mycket uppskattad av experter och fans då den är mjuk och inte orsakar någon bakfylla”
 
Toppen