Senaste nytt

Ethiopian Airlines

Richispice

Medlem
Hej,

Har inte förmånen att ha råd med BC eller FC så jag får flyga coach.

Skall till Kapstaden i slutet på mars och de billigaste och bästa(?) alternativet verkar vara ovanstående bolag.

Köper jag en påse bajs om jag bokar med Ethiopian eller är det ett bolag som jag inte behöver vara rädd att flyga med? Layover i Bole är max 2 timmar både dit och hem.

Vad säger ni?

Mvh
 

Sahlen

Medlem
Har bara en resa ARN-VIE i C i en 787:a som referens, men jag upplevde det som väldigt bra.

Trevlig crew som pratade hyfsad engelska. Vi lämnade gate i tid och landade säkert.
 

ARNBER

Medlem
Ethiopian har stort anseende i flygbranschen och säkerhetsmässigt åtminstone lika bra som Turkish (och om man titta på statistiken faktiskt mycket bättre). Intjäning av Eurobonus är en annan femma. Då är Turkish eller till och med South African bättre beroende på vilken bokningsklass du har
 

Alf

Medlem
Ethiopian har stort anseende i flygbranschen och säkerhetsmässigt åtminstone lika bra som Turkish (och om man titta på statistiken faktiskt mycket bättre). Intjäning av Eurobonus är en annan femma. Då är Turkish eller till och med South African bättre beroende på vilken bokningsklass du har

Håller nog inte riktigt med dej. Säkerhetsmässigt ligger väl ändå inget av nämnda bolag i topp. Skall man till äventyrs ge sig på att resa med något afrikanskt bolag så är det South African som gäller, i varje fall enligt mina kriterier.
 

Richispice

Medlem
Jag får helt enkelt leta vidare. Kalla mig snål, men jag blir bara borta 24-30/3 så jag är mån om att slippa betala mer än 15+tusen för flyget.
 

Olle A

Medlem
Jag får helt enkelt leta vidare. Kalla mig snål, men jag blir bara borta 24-30/3 så jag är mån om att slippa betala mer än 15+tusen för flyget.
För 15 tusen får du ju businessclass med Ethiopians dreamliner hela vägen och runt 27 000 miles till Eurobonus eller Miles&Bonus om du vill. Turkish Airlines kostar det dubbla ser jag. Är du ekonomisk så åker du ju för runt 6 300 men med tanke på den långa restiden så känns det väl som att businessclass vore att föredra. Har själv flugit Ethiopian business till Dubai och är mycket nöjd.
 
Toppen