Senaste nytt

Ny statusmatch inom Sky team (Air Europa)

Lynx

Medlem
Har inte sett något om detta innan på BC, verkar som Air Europa (Sky Team) som har lämnat Flying Blue och skapat ett eget bonusprogram som heter SUMA nu statusmatchar. Verkar dock som de bara gör det mot Flying Blue men finns lite olika rapporter om det.

"All you need to do is to sign up for the program, email levelsuma@air-europa.com with a photo of frequent flier card from a competing program, your SUMA frequent flier number and request status match."

Mer info:

AirEurope SUMA Status Match (SkyTeam Elite Plus) | LoyaltyLobby

New SkyTeam Frequent Flyer Program Starts Monday, Offers Status Matches - View from the Wing
 

Smuffe

Medlem
Då har jag skaffat ett SUMA-konto och skickat iväg en status match request från mitt Turkish Airlines Miles & Smiles Elite.
Vi får se hur det går och jag uppdaterar om vad jag får för svar. :)
 

Smuffe

Medlem
Jag har inget behov av det heller vad jag vet i dagslaget då jag uteslutande flyger med Star Alliance.
Men man kan väl inte få för få statuskort? o_O
 

Timotey

Medlem
Jag har inget behov av det heller vad jag vet i dagslaget då jag uteslutande flyger med Star Alliance.
Men man kan väl inte få för få statuskort? o_O
Har jag ingen användning för det känns det bara totalt meningslöst. Vem vet om 2 år kanske de matchar igen och då kanske jag är i större behov av ett kort, istället för att förbruka min chans nu
 

Smuffe

Medlem
Jag håller med dig. Däremot har jag sökt nya jobb där jag om jag får jobbet kommer att åka iväg utomlands och vet inte hur deras resepolicy ser ut. Det kan helt enkelt bli att de endast bokar British Airways eftersom det är ett engelskt företag men kan lika gärna vara att jag ska ansluta någonstans dit KLM/AF flyger för att så snabbt som möjligt ta mig dit.
I bästa fall blir det inom *A och jag kan fylla på kontot hos SAS i jakten på viktiga poäng inför en awardresa.
 
Toppen