Senaste nytt

Trådlöst internet ombord - gratis och dåligt eller dyrt och bra?

Trådlöst Internet ombord

  • Gratis och långsamt

    Votes: 7 6,9%
  • Dyrt och snabbt

    Votes: 10 9,8%
  • Det finns en medelväg

    Votes: 34 33,3%
  • Dyrt men gratis för Business och First

    Votes: 51 50,0%

  • Total voters
    102
Jag har testat gratis Wifi ombord och jag har testat dyrt Wifi ombord. Det senare går att använda, det förstnämnda kan vara enormt segt. Anledningen är såklart att flygplanets Internetanslutning motsvarar kapaciteten i en vanlig 3G telefon och är det 180 personer ombord som vill ansluta så...då går det långsamt.

Särskilt eftersom det inte finns några begränsningar i vilka tjänster som går att använda, den som vill titta på strömmande video på SvtPlay förbrukar ju upp hela kapaciteten helt själv.

Nu röstar vi och kommenterar i denna tråd
 

Agö

Medlem
Instämmer med föregående talare! Ingen mening med internet som inte fungerar - det kanske mest frustrerande som finns. Ta då hellre betalt men gör det med stil. Det bör ju naturligtvis trots allt vara gratis i First och Business. Lite som många fantastiskt dyra hotell som tar hutlöst betalt för trådlöst internet, det känns, om något, fattigt.
 
Egentligen dyrt och bra, men jag valde ändå "medelväg" som alternativ, det beror ju lite på hur dyrt som avses med just "dyrt". :) Men jag ser hellre att man får betala för det om man behöver det eftersom det då går att använda istället för otroligt segt.

Det är helt rätt att det inte ingår i Business tycker jag, men att det inte ingår i First kan jag tycka är snålt.

Edit: Nänä, inte lägga till alternativ efter man har röstat. Det är inte fair!
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Jag röstar för dyrt och snabbt - för min del skulle jag nog maximalt använda internet ca 1 timme. (Visserligen kan jag nog tycka att man åtminstone i First skulle ha fri access.)
 

rvarttinen

Medlem
Dyrt men gratis i First o Business ... samtidigt är det rätt skönt att vara lite "bortkopplad" i och med att man är ute och rör på sig, så jag är väl lite ambivalent i frågan. Dock, i loungen ska det vara gratis och jättesnabbt (!), så jag kan passa på att gör alla uppdateringar jag behöver (epost, iTunes, BC.se, etc.).
 

Bryant

Medlem
Jag tycker ju inte att det ska vara dyrt men att man ska betala för det. Då måste set vara snabbt och så tror jag att allt okynnes ringade på Skype osv minskar. Jag ser inte fram emot den dagen då det är fritt fram med mobilen ombord.

I övrigt tycker jag att det är värdelöst när hotell tar hutlösa priser för sitt trådlösa nät. Hostel = gratis uppkoppling och 5* dyrt hotell tar saftiga priser för samma tjänst.
 
Toppen