Senaste nytt

Stockholm-Los Angeles Award Aug-Sep

Det verkar (kanske är) helt omöjligt att lyckas boka T/R ARN-LAX Aug-Sep för Poäng hos SAS för 2pers med infant (13mån). Tänkte även nyttja 2-4-1 vouchern. Är nästa steg att ringa till Tallin och dra till med "nån gång Aug-Sep 14 dagar, 2 pers, 1 späd, let it roll"? Nån som har koll isåfall vad skatter och avgifter landar på? mellan tumme & pekfinger.

Försökte även boka via SAS ex. ARN-SFO, ARN-ORD för att sedan hoppa på inrikesflyg men icke sa nicke.

Tips? Råd?

  • Varifrån vill du börja din resa? ARN
  • Var är din destination? LAX
  • När vill/behöver du resa ut? Aug/Sep - Flexibel
  • När vill/behöver du komma hem? Aug/Sep - Flexibel
  • Hur länge vill du vara borta? 12-14d
  • Hur många personer som skall resa? 2v + 1 späd
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är det viktigaste för dig? Kortast restid
Ytterst tacksam för hjälp/feedback
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tack Per för tipset. Känns som dock hur jag än söker så får jag inte upp Business Saver Award (om jag inte vill ha travel time 38h) som jag ska titta på för att använda EB-poäng. Finns några med Aer Lingus men om jag förstod rätt kan man inte använda EB på den rutten.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Det verkar (kanske är) helt omöjligt att lyckas boka T/R ARN-LAX Aug-Sep för Poäng hos SAS för 2pers med infant (13mån).
Om du menar SK operated så vill jag minnas att SAS släppte en hel hög Business-biljetter i början av december, som gick åt som smör i solsken. Jag själv lyckades knipa en t&r för två personer i C i augusti på fina datum.
Sedan släppte de fler biljetter i samma period i slutet av december, fast i M, de gick också åt som smör i solsken. Jag hittade två platser i M på samma datum som mina i C åt en polare, men innan han hann boka så försvann de. Han lyckades dock boka en något kortare bortavaro istället, men strax efter det var platserna i perioden slut igen...
 

RickardG

Medlem
Ett tips är att stanna nära på 24h i en annan stad i USA dit det är lättare att hitta biljetter och fortsätta nästa dag till LAX. Alternativt hitta en award t/r till annan stad och sedan ta billig köpbiljett sista sträckan.
 

palmen

Moderator
Att hitta business till västkusten i USA med direktflight från Europa är riktigt svårt. Sas släppte 2 per flight för någon månad sedan och de gick åt på någon dag.
Att hoppa via någon annan stad i USA med Star Alliance ska dock vara möjligt. Kan dock vara så att det är semestertider och det är därför det är svårt.
Skatter med sas är några 100 kronor och inrikes i USA är mig veterligen ännu billigare.
 
Toppen