Senaste nytt

Hur definieras en Mileage Run?

Som nybörjare på det här forumet undrar jag lite hur Ni proffs definierar en MR?

Är det bara att man gör en flygning för poängen eller ska det mer till för att kvala in?
 

jth

Medlem
Sedan ska väl en "äkta" MR ha som enbart syfte att flyga för poängens skull, dvs resmålet i sig ska inte vara en motiverande faktor. Övernattning och ev. turistande anses inte som helt kosher i MR-sammanhang, helst ska man sätta sig på vändade flyg tillbaka :)
 
Skulle då en resa mellan ARN-DME via ZRH och GVA med ett stopp på 4h i DME kvala in som en "riktig" MR då den kostar ca 6000kr och genererar ca 11000p(till A3)?
 

henrik l

Medlem
Sedan ska väl en "äkta" MR ha som enbart syfte att flyga för poängens skull, dvs resmålet i sig ska inte vara en motiverande faktor. Övernattning och ev. turistande anses inte som helt kosher i MR-sammanhang, helst ska man sätta sig på vändade flyg tillbaka :)

Håller med helt,övernattning får väl ses som ett nödvändigt ont, liksom turistande:) Sistnämnda skulle väl kunna godtas på en biljett med tvång att stanna natten mellan lö/sö:p
 

henrik l

Medlem
Varför inte? 2 såna resor och så har du *A Gold i 3 år. Undrar bara om du har kollat rätt hos A3 då de inte ger poäng för billiga bokningsklasser.

För mig är det ett klockrent exempel om resan ger de poäng som du nämner. Men som stiwigriffin skrev måste du kolla att du drar in poängen.
 

rob74

Medlem
Jag drog in 90.000 EB-poäng på en ToR ARN-BKK med SK en gång pga två dubbla-poäng-kampanjer. 18 lax för en Z-biljett till Phuket. (30k baspoäng och resten extra.) Sedan att jag råkade stanna i Phuket 10 dagar i samband med det var ju en annan sak... :p
 
Toppen