Senaste nytt

Al Majlis - Dubai (DXB) - någon som testat?

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Hoppas allt är bra!
Är det någon som testat Al Majlis VIP service på DXB?
Jag funderar på att testa, inte för att man inte har tillgång till loungen (den vanliga tråkiga QR loungen) men man slipper rätt mycket meck och lite roligt att testa.

Kostar typ 1500AED/vuxen men borde vara bra "fika" :)

Tack på förhand!

Magnus
 

Voyageur

Medlem
Vip servicen dyker upp i något avsnitt av Airport dubai serien på Nat geo (förövrigt en kul serie). På den ser Al Majlis enormt tråkigt och utdaterat ut. Möjligt att det renoverats de senaste 2 åren efter det. Fick uppfattningen att den mest är för att få till vip eskort innan flyget som någon form av dignitär. Inte så mycket wow faktor.
 

Magnus_K

Medlem
Vip servicen dyker upp i något avsnitt av Airport dubai serien på Nat geo (förövrigt en kul serie). På den ser Al Majlis enormt tråkigt och utdaterat ut. Möjligt att det renoverats de senaste 2 åren efter det. Fick uppfattningen att den mest är för att få till vip eskort innan flyget som någon form av dignitär. Inte så mycket wow faktor.
Exakt, såg det avsnittet igår, en bra serie som du säger.
Såg slitet ut, instämmer men dxb rent generellt är igen wow upplevelse :)
 

Voyageur

Medlem
Exakt, såg det avsnittet igår, en bra serie som du säger.
Såg slitet ut, instämmer men dxb rent generellt är igen wow upplevelse :)

Inte flugit via DXB så kan inte uttala mig direkt. Men tycker ändå vad jag sett av deras andra premium lounger att döma om så är Al Majlis enbart till för att dignitärer och super vip människor ska resa "säkert" och hassle fritt :) sen är det DXB och alkohol vet jag inte hur de ställer sig alltför mycket till i den loungen...
 

segra

Medlem
Hej Alla,

Hoppas allt är bra!
Är det någon som testat Al Majlis VIP service på DXB?
Jag funderar på att testa, inte för att man inte har tillgång till loungen (den vanliga tråkiga QR loungen) men man slipper rätt mycket meck och lite roligt att testa.

Kostar typ 1500AED/vuxen men borde vara bra "fika" :)

Tack på förhand!

Magnus

Jag hoppas på att nya Concourse D är öppen till jag ska dit nu i April. Ryktas om dedikerade QR
Business och First lounge. Är dessa öppna så behöver du inte Majlis service kanske.

QR new bespoke lounges in DXB concourse D - FlyerTalk Forums
 

segra

Medlem
Sitter just nu i QRs nya lounge på DXB och den relativt nyöppnade concourse D. Riktigt trevlig faktisk.

98e0684afed142529e0ebaa7a840b030.jpg


26c5407b2284dfdc7dd262fcca027460.jpg


f0177bab469699969940e7fe004468fa.jpg


fa9ac393b64ab4bafbdde8025cadf9d8.jpg
 
Toppen