Senaste nytt

Medhavd taxfree dryck från Arlanda

Matta

Medlem
Vad säger dom på Hamad om jag kommer med en flaska smaskig Whiskey som är emballerad på Arlanda med kvitto ??
Ska vidare till Bangkok direkt...

//Mats
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Vad dom säger på Hamad vet jag inte. Men jag säger, köp ingen fin whiskey när du har byten och riskerar att få lämna från dej ransonen. Det skulle jag bara chansa på med billig sprit.
 

Claes L

Medlem
Arlanda har väl så att om dom säger att det är ok men sedan tar någon spriten så kan du få pengarna tillbaka.... (spara kvittot och kanske nått intyg att dom tog spriten)
 

Asverde

Medlem
Hej!
Kollade själv upp detta förra veckan då jag också ska förbi Hamad. Såhär står det på deras hemsida:

-------
Prohibited items
Please ensure you’re not carrying any of the following prohibited items. These will be confiscated and you won’t be able to retrieve them at any time. Weapons, firearms and ammunition
Narcotic drugs
As a transfer passenger you may carry alcoholic beverages in your baggage. However these must be packed in containers of less than 5 litres.
------
Här är länken. Scrolla ner till stycket Transfers.
Security & Customs | Hamad International Airport

Även om det inte specifikt står HAND luggage så måste man ju utgå ifrån att det är detta det handlar om när man pratar om security screening vid transfer.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gittan99

Medlem
Hej,
Jag shoppade en flaska på väg till BKK m Qatar i januari.
Bad taxfree personalen om förseglad påse och ner i handbagaget.
Hade inga problem i Doha.
/Gittan
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Vad säger dom på Hamad om jag kommer med en flaska smaskig Whiskey som är emballerad på Arlanda med kvitto ??
Ska vidare till Bangkok direkt...

//Mats
Rapportera gärna hur det går sedan! Jag har samma resa inplanerad i höst och vill gärna köpa med mig något smarrigt från Arlanda att avnjuta på terrasen till vår bungalow när frugan och kidet gått och lagt sig! :)
 
Toppen