Senaste nytt

Manila igen!

LarsCph

Medlem
Jeg skal til Manila igen i April - det er godt nok ikke lang transittid der er på udturen - gad vide om man skal løbe fra gate-til-gate.... :)

Jeg var faktisk lige ved at booke Emirates for at prøve A380 fra København til Dubai, men så kom jeg i tanke om deres trange seating i 777ER fly fra Dubai til Manila og bestemte mig så om igen. Der er forresten over 50% udsolgt på alle fly at dømme efter seatmap! Og ingen vinduespladser mellem Doha og Manila.

Qatar.jpg
 

picco

Ny medlem
jeps , vi her samme tur i businessclass, 29 april-29 maj med samme tider som dine , vi har et barn med på 5 måneder , håber vi kan nå det , en klapvogn skal vel ud af cargo og op til os ved "flydøren", regner med at fortælle flypersonalet at vi har et "short connection" har før hørt at de søger for en golfvogn og kører udenom transfer security check. fingers crossed :)
 

LarsCph

Medlem
Ah ja - jeg er ret sikker på at de gør "alt" for at man kommer med videre. Alternativet er jo at de hænger på én indtil næste afgang - så jeg vil ret sikkert tro at de sørger for en golfvogn hvis det er en risiko for at man ikke når det. Jeg tror ikke du skal regne med at de finder klapvognen frem, dengang vi havde sådan en med blev den på de fly vi har været med checket ind hele vejen til destination. Men plejer de ikke at have lånere i lufthavnen egentlig? Det går stærkt - nu har vi solgt vores datters Trunki-tiger som ellers har været rigtig fin i et par år fordi man jo kan trække afsted med hende på den. Nu har hun i stedet fået en rigtig kabinekuffert i børnestørrelse "ligesom fars" som hun kan trække rundt med :) De bliver hurtigt store!

Og god tur - jeg var i Manila 3,5 uge sidste år i maj - dét var godt nok varmt! Men det er i nok godt klar over :)
 

Holger37

Ny medlem
När jag flög hem från Manila 31 januari fick jag åka med Qatars nya 777 inredning med 10 i bredd. Men dom flesta har väl gamla inredningen än så har du tur är det 9 i bredd på din flight. När jag bokade och valde sittplats var det 9 i bredd.
 

LarsCph

Medlem
När jag flög hem från Manila 31 januari fick jag åka med Qatars nya 777 inredning med 10 i bredd. Men dom flesta har väl gamla inredningen än så har du tur är det 9 i bredd på din flight. När jag bokade och valde sittplats var det 9 i bredd

Ah - det bliver det helt sikkert ikke bedre af tænker jeg? Er forskellen markant?

Jeg er i business class på turen dog - den er nok stadig 2-2-2 selv om man jo kunne drømme om at de havde byttet til 1-2-1 seating. Men det er nok ikke lige nært forestående med den reduktion i service/servering og forøgelse af tætheden i economy (9 til 10 i bredden) de har gennemført. Produktet er vel stadig "solidt", men hvis man vil være 5* airline of choice så er det ikke helt godt nok at levere et produkt på niveau med resten.
 

LarsCph

Medlem
Ett tips kan vara att kolla Thai via Bangkok också.

Ja - tak - den har jeg faktisk også kigget på. Det er en meget fin connection direkte fra Kastrup. Men prisen har vel været 5-6.000 DKK (eller mere ved kampagner) over turen med mellemlanding i mellemøsten (Qatar eller Dubai). Selv om det uden tvivl er dejligt med det lange non-stop flight til Bangkok så syntes jeg det er OK med skiftet først på natten EU tid og så 8 timers non-stop hvor jeg kan sove. Flyet ankommer klokken 16 Manila tid og har derfor en nat i Manila før jeg møder på arbejde, så det er OK.

Hjemturen har fungeret fint syntes jeg, jeg har ikke jetlag af betydning når jeg flyver vest så det passer mig fint at lande om morgenen og så bare have en hel dag hjemme før det er sengetid.
 

LarsCph

Medlem
Turkish har okej tider också på CPH-IST-MNL

Dem overvejede jeg faktisk - ikke mindst forbi de er meget konkurrencedygtige på prisen og en dejlig lang forbindelse mellem Istanbul og Manila. Fravalgte dem med baggrund i flatsæder som er skrå og lidt blandede anmeldelser generelt. Men måske de burde have en chance?
 

Jensenma74

Ny medlem
Hej Lars,

Vi mødtes kort i Security i Doha på din/min sidste tur fra Manila i November tror jeg. Jeg skulle videre til Frankfurt på QR nye A350 hvilket var super, men sov hele vejen...

Anyway, skal til Manila på Tirsdag og har valgt BA til LHR og videre via DOH med QR A380 for at prøve den. Prisen er den samme som CPH - DOH - MNL så hvorfor ikke... Vil prøve at lave en report bagefter for LHR - DOH delen, men glæder mig til at prøve den. Især deres onboard lounge skulle være god.

Men, mit sprøgsmål ... Modsat sidste tur hvor jeg kun var 12 timer i Manila har jeg 4 dage denne gang. Skal bo på Marriott tæt på lufthavnen, men kan du anbefale nogle gode og lokale restauranter samt en 1/2 dags tur derfra?

Hej

Jensenma
 
Last edited:
Toppen