Senaste nytt

Norrköping får ny flyglinje till München

Alf

Medlem
Idag har flygplatsledningen för Norrköpings flygplats presenterat en ny linje för reguljärflyg till München. Norrköping har under en längre tid varit utan reguljörflyg, senast lade Finnair ner linjen till Helsingfors. Köpenhamstrafiken med SAS har Linköping tagit över. Linköping har också en väl fungernade linje med KLM till Amsterdam med tre turer om dagen, vilket är den mest attraktiva linjen i regionen.

Vi får se nu om Norrköping lyckas. Vi har ju haft direktlinje tidigare till München på den tiden Cimber opererade linjen med ett dåligt resultat.

Denna nya linje skall ju opereras av BMI med sina jetflyg och det är ju positivt. Det är bara att hoppas att det blir åtminstone två turer per dag, annars blir det nog ingen hit.

Officiellt: Här är nya flyglinjen från Norrköping - Norrköping - Norrköpings Tidningar
 

Agö

Medlem
Denna nya linje skall ju opereras av BMI med sina jetflyg och det är ju positivt. Det är bara att hoppas att det blir åtminstone två turer per dag, annars blir det nog ingen hit.

Officiellt: Här är nya flyglinjen från Norrköping - Norrköping - Norrköpings Tidningar
Sex dagar i veckan står det i artikeln du länkade till. Man får anta en T&R per dag med undantag för lördag.

Den reguljära flyglinjen startar den 15 april och ska trafikeras sex dagar i veckan av Lufthansas samarbetsbolag BMI Regional.
 

Timotey

Medlem
Tidtabell:

Flight Schedule Norrköping to Munich
MTWTF– BM1754 / LH5277 13:45 – 15:45
Sunday BM1754 / LH5277   15:10 – 17:15

Flight Schedule Munich to Norrköping
MTWTF– BM1753/LH5276 11:20 – 13:20
Sunday  BM1753/LH5276   12:35 – 14:40

Källa: bmi regional launches new routes boosting connectivity in Europe and beyond | bmi regional airlines
Jag som inte flyger i jobb, men är det inte ganska kassa tider om man ska till München på jobb eller ännu värre vidare därifrån?
 

Alf

Medlem
Jag kollade på BMI hemsida och det är bara en tur om dagen med undantag för lördag.

Tidtabell, NRK-MUC. 13:45 och 11:20 från MUC. Flygtid 2 tim.

En tur om dagen är otillräckligt om man vill göra en resa över dagen och ger en väldigt dålig flexibilitet. Man missar samtliga USA flyg som går direkt från MUC.

Det vill till att denna linje accepteras och blir till nytta för näringslivet.
 

Palazzi

Medlem
Nu sätts lokalpatriotismen verkligen på prov. Verkar nästan lite befängt med ytterligare en Star Alliance-koppling på statsparet Linköping/Norrköping...

Detta hade varit min drömdestination från Västerås till för ett år sedan. München hade då även direktflyg till Bergamo, så hade kunnat resa hemifrån med ett byte.

Jag hade trott mer på Norwegian till London... Hoppas det håller, men tvingas nog hålla med @Agö ....inte ens sommaren klarar de.
 
Toppen