Senaste nytt

LH Award biljetter i Business endast 14 dagar innan?

Tostarp

Medlem
Ringde Tallin i Fredags och försökte boka award (Eurobonus) CPH-MUC-CPT i December 2016.

Jag ville ha 3st säte Businessclass, men fick svaret att LH bara släpper Business-säten 14 dagar innan avgång.

Jag vet att detta gäller First, men hade inte en aning om att det även gällde Business. Nån som har mer info?
 

EBGGOT

Medlem
Ringde Tallin i Fredags och försökte boka award (Eurobonus) CPH-MUC-CPT i December 2016.

Jag ville ha 3st säte Businessclass, men fick svaret att LH bara släpper Business-säten 14 dagar innan avgång.

Jag vet att detta gäller First, men hade inte en aning om att det även gällde Business. Nån som har mer info?


Bokade för 2 veckor sedan en resa 3 månader fram i tiden (2 biz) ...

Skulle bli förvånad om det har ändrats ...
 

palmen

Moderator
Troligtvis någon på kundtjänst som fått något om bakfoten. Det ska inte vara några problem att boka Lufthansa Business mer än 14 dagar innan, om nu inget ändrats väldigt nyligen.
 

JohanA

Medlem
Som redan sagt, det stämmer inte. Däremot är det svårt att finna awardbiljetter till Sydafrika med Lufthansa även om man är SEN så att hitta tre stycken i C dit kan bli en utmaning i sig. Kapstaden är dessutom ännu svårare än Johannesburg.
 

Tostarp

Medlem
Kontaktade Tallinn idag igen och dom hävdade fortfarande att LH inte släpper award i Business förrän tidigast 14 dagar innan avgång. Ny LH policy?

Finns det något sätt att kolla om det finns award biljetter i typ Matrix?

Fö så får jag hela tiden känslan av att vara 'till besvär' varenda gång jag ringer till Tallinn. Dom verkar faktiskt inte bry sig ett dugg och lägger helst på luren. Är ni några andra som har samma känsla?
 

karho

Medlem
Både Avianca Lifemiles och United visar tillgänglighet mer än 14 dagar ut för Lufthansa Business class, så någon ny policy från Lufthansa låter inte troligt.
 

Henrik_B

Medlem
Kontaktade Tallinn idag igen och dom hävdade fortfarande att LH inte släpper award i Business förrän tidigast 14 dagar innan avgång. Ny LH policy?

Finns det något sätt att kolla om det finns award biljetter i typ Matrix?

Fö så får jag hela tiden känslan av att vara 'till besvär' varenda gång jag ringer till Tallinn. Dom verkar faktiskt inte bry sig ett dugg och lägger helst på luren. Är ni några andra som har samma känsla?
Använd Uniteds Awardsök. De flighter listade som som Saver Awards brukar ofta vara samma som visas hos SAS. Sök fram de flighter du vill ha och tala om för agenten i Tallinn att du vill flyga med dessa. Om de inte samarbetar får du HUACA, dvs. Hang up and call again.
 

Senator

Moderator
Det finns en annan förklaring. Ibland ändras "inventory" för en flight, och flera platser släpps. Jag har en bokning nästa vecka med Lufthansa och United där det nu har öppnats upp flera platser i affärsklass hos Lufthansa till andra destinationer som vi funderade på använda. Så det kan vara så enkelt att saker blandas ihop..
 

Claes L

Medlem
Jag har letat runt lite på united.com för Business platser mellan FRA, MUC-IAD, ORD etc... olika datum... men för inte upp en ända LH plats.
Austrian och någon strö Swiss kommer upp men inte en ända LH..... Någon som har lyckats hitta LH senaste dagen??
 
Toppen