Senaste nytt

Hjälp med att boka Turkish Airlines från Köpenhamn till Kuala Lumpur?

Kan något bokningsgeni hjälpa till att hitta en bra deal för 2 vuxna, business class, från CPH till KUL. Tänkta datum är 2 -14 jan 2017. Lite långt fram i tiden kanske men tänkte börja kolla redan nu.

Min första tanke var Qatar, men de hade inget under 20k/pax. Turkish verkar ha hyfsade tider och ligger på ca 15k/pax.

Jag har i dagsläget ca 150k EB och kommer att vara guld inom kort. Troligen ligger jag runt 200k EB om några månader. Går det att använda points tillsammans med pengar så är det också ett alternativ.

Tips emottages tacksamt!
 

Jonas C

Medlem
Jag har i dagsläget ca 150k EuroBonus och kommer att vara guld inom kort. Troligen ligger jag runt 200k EuroBonus om några månader. Går det att använda points tillsammans med pengar så är det också ett alternativ.
Har du en Amex 2-4-1 voucher att spendera, så finns det gott om bonusplatser i Business med Turkish till Kuala Lumpur kring dina datum.
 

Smuffe

Medlem
Jag skulle vänta någon månad. Turkish har ju deals ett par gånger per år där priset brukar landa på c:a 10-12'500kr/pers.
Qatar hade riktigt bra priser för resor som skulle avslutas senast i sommar som var nästan oslagbara i business.
De lär garanterat dyka upp igen.

Boka ingenting förrän omkring i sommar eller senast i oktober som täcker dina datum. :)
Under tiden kollar du på vad biljetter för poäng landar på och sök då hela Star Alliance. :D

Jag kommer följa tråden eftersom jag tycker att det är kul att få veta hur det går.
Lycka till!
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle vänta någon månad. Turkish har ju deals ett par gånger per år där priset brukar landa på c:a 10-12'500kr/pers.
Inte till Kuala Lumpur, inte heller från Köpenhamn, inte heller i SEK, tyvärr.

Turkish Airlines Business class biljett för Köpenhamn - Kuala Lumpur T/R brukar att kosta ca 15.000 DKK inkl. skatter, dvs ca 19.000 SEK.
 
Ok, jag ligger lågt några månader och håller ögon o öron öppna.

Christoffer: när är "sablans tidigt" inte tidigt längre? Har hört flera olika bud om den optimala tidpunkten men är osäker. Som att handla på börsen, timing är skitsvårt för oss glada amatörer.
 

agehall

Medlem
Vi tipsar återigen om forumets multicitat-funktion. Använd knappen "+citat" för att markera inlägg som ska citeras och tryck till sist på "Lägg in citat..." som dyker upp under svarsrutan. Det blir mycket mer läsbart och trevligare än att posta flera inlägg på raken efter varandra.

Ok, jag ligger lågt några månader och håller ögon o öron öppna.

Christoffer: när är "sablans tidigt" inte tidigt längre? Har hört flera olika bud om den optimala tidpunkten men är osäker. Som att handla på börsen, timing är skitsvårt för oss glada amatörer.

Sikta på att boka minst 3 månader före avresa om du kan planera. Dyker det upp en rea som passar dina datum tidigare så skulle jag ha övervägt att hoppa på den. Det viktigaste är dock att aldrig kolla priser efter att du bokat.

Tyvärr inte. Har nyligen ansökt om Amex Elite men ännu inte börjat använda det. Skulle kanske ha använt det när jag köpte ny bil i december

Troligen hade du inte kunnat betala bilen med AmEx ändå, så det är nog inget att gräma sig över.
 
Vi tipsar återigen om forumets multicitat-funktion. Använd knappen "+citat" för att markera inlägg som ska citeras och tryck till sist på "Lägg in citat..." som dyker upp under svarsrutan. Det blir mycket mer läsbart och trevligare än att posta flera inlägg på raken efter varandra.



Sikta på att boka minst 3 månader före avresa om du kan planera. Dyker det upp en rea som passar dina datum tidigare så skulle jag ha övervägt att hoppa på den. Det viktigaste är dock att aldrig kolla priser efter att du bokat.



Troligen hade du inte kunnat betala bilen med AmEx ändå, så det är nog inget att gräma sig över.

Tar till mig det rådet, och alla andra. Och nej, tror inte att bilfirman hade tagit Amex som betalning :).
 
Toppen