Senaste nytt

Billig resa över dagen med minst ett turkish flyg

wheaa

Medlem
Hej!

Skulle behöva göra en resa med Turkish innan april för att få behålla mitt guldkort. Är det någon som kan ge tips på så billig resa som möjligt där jag är borta över dagen? Ska helst vara en vardag men vilket datum har ingen betydelse.

  • Varifrån vill du börja din resa? - Stockholm
  • Var är din destination? - Valfri
  • När vill/behöver du resa ut? - Innan April
  • När vill/behöver du komma hem? - samma dag
  • Hur länge vill du vara borta? 1 dag
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? - Kvittar
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? - Minst ett Turkish flyg
  • Vad är din budget? (per person) - Billigast möjliga
  • Vad är det viktigaste för dig? - Pris och att det är med Turkish
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? - Nej

tack
 

bnr

Medlem
Hej!

Skulle behöva göra en resa med Turkish innan april för att få behålla mitt guldkort. Är det någon som kan ge tips på så billig resa som möjligt där jag är borta över dagen? Ska helst vara en vardag men vilket datum har ingen betydelse.

tack
Väldigt bra om du fyller i mallen - blir lättare för folk att hjälpa dig då.
  • Varifrån vill du börja din resa?
  • Var är din destination?
  • När vill/behöver du resa ut?
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa?
  • I vilken kabinklass?
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
 

wheaa

Medlem
tack men glömde skriva att jag flyger från Stockholm ovan.

Har hittat flyg med Lufthansa dit och Turkish hem för ca 2.5 men då flyger Turkish planet hem som SK (Sas) kommer det räknas som en Turkish flight tror ni?
 

NyfikenGrau

Medlem
Har provsökt lite, knivigt att få till på en dag inom rimliga gränser om man inte helt enkelt tar en tur och retur ARN-IST med Turkish så man åker 6:45 och är hemma 16:05. Den avgången verkar ligga på drygt 3000 vardagar i mars, går nog att spara några hundra, kanske uppemot en tusenlapp, om man krånglar till det men jag tycker det vore värt prisskillnaden att få till en smidig tripp.
 

Jonas C

Medlem
TK har bra priser på många Europeiska destinationer nu. I princip hela Europa via Istanbul för 1600kr. Går nog att hitta något som passar.
 

NyfikenGrau

Medlem
TK har bra priser på många Europeiska destinationer nu. I princip hela Europa via Istanbul för 1600kr. Går nog att hitta något som passar.

Jag har sett en del i den prisklassen, men inget som funkar över dagen. Klart man kan bryta resan i IST, men då ska man ju ha en enkel hem därifrån också.
 

sweflyer

Medlem
Jag har sett en del i den prisklassen, men inget som funkar över dagen. Klart man kan bryta resan i IST, men då ska man ju ha en enkel hem därifrån också.
Om det inte är så att du absolut inte kan vara borta tycker jag att det är en bättre idé att du satsat på en natt på billigt hotell nära flygplatsen i IST. Det ger ökad flexibilitet i vilka destinationer du kan välja, och totalpriset behöver inte bli dyrare. Lounger och annat är öppet dygnet runt så du behöver nog inte ens köpa till måltider.
 
Turkish har väl fritt hotell om tightaste bytet kräver natt i IST? Eller är det bara för de högre kabinklasserna? Annars kanske det går att pussla ihop något sådant
 
Toppen