Senaste nytt

Besöka Bernard-Massard i Luxemburg

Agö

Medlem
God afton,

Jag har tänkt besöka Bernard-Massard i Luxemburg och samtidigt käka på Stenbecks stamkrog La Caravelle.

Är det någon som besökt Bernard-Massard och kan berätta lite mer? Ska man satsa på att besöka både fjärilsträdgården och vinkällaren? Och ska man satsa på en eller tre flutes av det ädla vinet?

Som en sista slasktratt slänger jag in en fråga om Luxair Business Class. Är det någon som testat denna från Köpenhamn/Stockholm? SAS flyger ju inte längre på sträckan så kan tyvärr inte värma upp med en liten rackare.

Tips på bra hotell tas också gärna emot, helst en bit utanför Luxemburg stad som jag finner vansinnigt ointressant.
 

nota bene

Medlem
Har endast flugit SAS och BA dit så tyvärr ingen kommentar på Luxair från mig.

Finns väl inte så värst mycket roligt utanför staden heller - brukar bo på park hotell Alvisse för mässor någon gång per år. Ligger mellan flygplatsen och staden, är fyrstjärnigt och inte särskilt speciellt. Dock bra standard och rimlig kostnad. Tveksamt om det når upp till din standard...
 

Igorius

Medlem
Vore intressant att veta vilka drycker som erbjuds på Luxair. Vid en google-sökning verkar det som att de serverar champagne i ekonomiklass - vågar man hoppas på Bernard-Massard i affärsklass?
 
Toppen