Senaste nytt

Stora besparingar hos Lufthansa

Last edited:

A380*G

Medlem
Wow! Detta ställer saker i ett helt nytt ljus - PE på LH? I like!!! :)

Måste läsa mer om allt detta... är det en del av SCORE? Tror det är deras strategi för att tampas med bland annat LCC.
 
Jag fick mail i morse om att cermonin för LH 747-8i är inställd i morgon...fasiken jag som lagt om mitt schema för att kunna varit där :(
Lite oklart varför den är inställd iofs.
 

A380*G

Medlem
Den stora frågan är egentligen om de kommer köra tre eller fyra klasser på dessa utvalda IC? Hoppas på det senare eftersom PVG definitivt kommer ha kvar F.

Tydligen är BKK en av destinationerna som har dålig lönsamhet - antagligen pga att många turistresebyråer köper billiga volymbiljetter?
 

Rustscheff

Medlem
Haha. Först alla enhancements med värdelösa e-vouchers och sänkta poäng. Nu avskaffas F på många linjer. Och så skall man införa Premium economy. Det finns redan. Det kallas LH C....
 

A380*G

Medlem
Haha. Först alla enhancements med värdelösa e-vouchers och sänkta poäng. Nu avskaffas F på många linjer. Och så skall man införa Premium economy. Det finns redan. Det kallas LH C....

I sak håller ja med dig, men för att tala seriöst är det helt riktigt att införa PE. Många företag har ett stort no-no för C men. Är mer liberala när det gäller PE.

Att eVouchers är värdelösa håller jag inte med om. Riktigt bra värde från billigare ekonomibokningsklasser på LH/LX. Även D på LH samt Z på LX ger ett bra värde med eVouchers.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
I sak håller ja med dig, men för att tala seriöst är det helt riktigt att införa PE. Många företag har ett stort no-no för C men. Är mer liberala när det gäller PE.

PE, eller WT+, på BA var just anledningen att jag gick från *A till OW. Jag att jag för tre, fyra år sedan tyckte det var synd att LH inte hade PE. Men det kan nog vara ett smart drag.
 

A380*G

Medlem
Tyvärr kommer detta göra att O awards på LH blir ännu svårare att komma över - vilket redan är lite svårt för oss som är SEN.
 

A380*G

Medlem
Misstänker att de inte kommer bygga om kabinerna. Det betyder isf att många SEN/HON kommer få flyga C i F-Kabinen, eller?
 
Toppen