Senaste nytt

VIP-service på Stockholm Arlanda Airport.

daKnight

Medlem
Är nyfiken på denna tjänst, någon som testat?

Har en viktig kund som kommer och besöker oss, läste att man kan möta upp denna redan vid planet för att senare bli transporterad till VIP-rummet.
Någon som testat?
I så fall, vad är det som erbjuds i VIP-rummet. Någon som har bilder därifrån hittade inte så mycket när jag sökte.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

daKnight

Medlem
Tack för snabba och bra svar.

Ska använda söker bättre nästa gång :)
Läser igenom trådarna ikväll och återkommer med mer funderingar.
@Agö kommer ihåg de programmen, nu när du nämnde det så kan jag nog även dra mig till minnes att de visade en del från VIP.
 

JohanA

Medlem
Är nyfiken på denna tjänst, någon som testat?

Har en viktig kund som kommer och besöker oss, läste att man kan möta upp denna redan vid planet för att senare bli transporterad till VIP-rummet.
Någon som testat?
I så fall, vad är det som erbjuds i VIP-rummet. Någon som har bilder därifrån hittade inte så mycket när jag sökte.
Tänk på att du sätter ribban riktigt högt för hela besöket genom att bjuda på VIP-service.
Vet inte vilken bransch du är verksam i men i många branscher ses sådan lyx som ett tecken på att ni har alltför goda marginaler som kan ha råd att lyxa så. Dessutom inser de flesta att det i praktiken är de själva som betalar för detta själva genom alltför höga priser till er.
Bara en liten parentes i sammanhanget. :)
 

Moco

Medlem
Tänk på att du sätter ribban riktigt högt för hela besöket genom att bjuda på VIP-service.
Vet inte vilken bransch du är verksam i men i många branscher ses sådan lyx som ett tecken på att ni har alltför goda marginaler som kan ha råd att lyxa så. Dessutom inser de flesta att det i praktiken är de själva som betalar för detta själva genom alltför höga priser till er.
Bara en liten parentes i sammanhanget. :)

Bra inspel där, väl värt att beakta.
Sedan är Arlandas VIP-service verkligen inget att höja till skyarna. Förutsättningarna och mentaliteten i Sverige gör att allt åt detta håll tenderar att fallera rejält. Kommer man dessutom från en kultur/land där detta är "vardagsmat" blir man inte bli imponerad.
 

daKnight

Medlem
@JohanA Förstår vad du menar, de är dock inte Svenskar :).
Jobbar inom Webb.
Min tanke är som alltid att vara så effektiv som möjligt, de som kommer har ändå tagit sig över pölen så vinna tid känns mer relevant. När jag var över hos dem så var del lite som @Moco beskriver. Det var förbokad bil sen gick allt i ett ända tills jag stod vid gaten igen.

Det som jag såg som den största fördelen med att hämta var ju såklart att personalen tar hand om allt, vi får en extra timme och avhandla ditt och datt. På så sätt så försvinner inte någon tid när vi väl är inne vid kontoret. Så i det stora hela så vinner man ju på snudd 1h 45min då vi även åker samma bil till Stockholm. Ser man det på de sättet så är det inte en extremt stor vinst för båda oavsett vem som betalar. Men vist hade en kund som sa upp sig när vi flyttade från vårt gamla kontor på söder till vårt nya i vasastan. Ska tilläggas att det nya ändå blev billigare att hyra :) men för honom stack det i ögonen.
 

NiNE

Medlem
Jag var där för några år sedan när jag vann en resa jorden runt. Resan inleddes med ett besök i Arlanda VIP för att sedan fortsätta i economy jorden runt med OneWorld. Vi fick ett trevligt rum med soffa, arbetsbord och tv. Det serverades nötter och liknande snacks. I korridoren mötte jag Prinsessan Madeleine och en skådespelare från Grey's Anatomy. Jag uppfattade det mest som ett ställe där man ville vara ifred. Tyvärr hände allt det här innan jag hade lärt mig att uppskatta flyg, miles, lounger och allt som har med det att göra, så jag tyckte mest det var en kul grej (dvs fotade eller antecknade inte, som jag gör nu för tiden...).
 
Toppen