Senaste nytt

11 150 poäng kvar till guld hos SAS - hjälp sökes

Impendill

Medlem
Hej!

Så här ser det ut för mig:

Skärmavbild 2016-02-13 kl. 21.04.41.png


Det saknas alltså 11 150 poäng innan sista April om jag förstått allt rätt?
Jag tänkte att det kunde vara kul att satsa på EB*G då mitt TK*G går ut i september.

Någon som har förslag på hur man billigast/enklast kan få ihop de sista poängen?

Läste någonstans att man kan växla extrapoäng till baspoäng men hittar inget på hemsidan.

Om jag skulle ta en biljett till te.x New York och uppgradera den med poäng till låt säga Business. Tjänar jag poäng enligt ursprungsklassen eller enligt den klass jag blivit ombokad till?

Tacksam för idéer.

Kan även tänka mig att ta emot ett guldkort av någon som har förmånen att ge bort ett. Givetvis mot något i gengäld.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Impendill

Medlem
Förfrågningar om kredit per se är inget konstigt. Det är om upplysningen pekar på oegentligeheter som det blir problem.

Per se? Utveckla gärna. Mitt kreditvärde sjunker ju varje gång jag tar en kredit enligt upplysningen. Jag ska låna till boende så därför vill jag inte ta fler krediter just nu.
 

JohanA

Medlem
Per se? Utveckla gärna. Mitt kreditvärde sjunker ju varje gång jag tar en kredit enligt upplysningen. Jag ska låna till boende så därför vill jag inte ta fler krediter just nu.
Att du har en till förfrågning sänker inte ditt kreditvärde. Det är om du har anmärkningar eller dylikt som det sjunker.
En annan reflektion är att om ditt boende är så på gränsen att en extra kredit på några tiotusentals kronor gör skillnad så kanske du/ni ska kika på något billigare.
 

Impendill

Medlem
Att du har en till förfrågning sänker inte ditt kreditvärde. Det är om du har anmärkningar eller dylikt som det sjunker.
En annan reflektion är att om ditt boende är så på gränsen att en extra kredit på några tiotusentals kronor gör skillnad så kanske du/ni ska kika på något billigare.

Nu var det inte boende vi diskuterade, men jag kan säga att för varje kredit jag tagit har det kommit hem ett brev från UC som bedömer min kreditvärdighet. Något jag trodde bankerna tittade på vid eventuella bolån. Det är ganska många krediter på kort tid, därav att jag drar mig från att ta Amex Elite och sedan säga upp.

Har du någon annan idé ?
 

JohanA

Medlem
Nu var det inte boende vi diskuterade, men jag kan säga att för varje kredit jag tagit har det kommit hem ett brev från UC som bedömer min kreditvärdighet. Något jag trodde bankerna tittade på vid eventuella bolån. Det är ganska många krediter på kort tid, därav att jag drar mig från att ta Amex Elite och sedan säga upp.

Har du någon annan idé ?
Well, ta en weekend till hong kong, det borde ge nog med poäng. :)
 
Toppen