Senaste nytt

Flyga med barn på Qatar

hej alla,

Har påbörjat en Qatar fråga i annan tråd men tror det är bäst att fortsätta här.

Resa Arn - Hkt med mellanlandning i Doha

1. Hur är det att resa med barn på Qatar (business) 1,10,12 år? Tycker de om barn? Jmf med Thai

2. Input på följande resa Arlanda 18:00 framme Doha 1:05, planet till Phuket går sedan 06:55
Nästan 6h i loungen mitt i natten, input gärna från någon som provat

Tacksam för all input
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Andrew

Medlem
Gällande att stanna i loungen över natten är det nog klokt att fixa 1-2 quiet rooms (längst in till vänster i loungen sett från entrén, förbi deli:n) i synnerhet om barnen vill sova då det där finns soffor. Det ska förvisso finnas family rooms som kanske är bättre (?) men dessa har jag ej besökt.
 

segra

Medlem
hej alla,

Har påbörjat en Qatar fråga i annan tråd men tror det är bäst att fortsätta här.

Resa Arn - Hkt med mellanlandning i Doha

1. Hur är det att resa med barn på Qatar (business) 1,10,12 år? Tycker de om barn? Jmf med Thai

2. Input på följande resa Arlanda 18:00 framme Doha 1:05, planet till Phuket går sedan 06:55
Nästan 6h i loungen mitt i natten, input gärna från någon som provat

Tacksam för all input


Har rest ett antal ggr med QR och barn och har aldrig upplevt ngt problem, snarare tvärtom.

Ska du spendera tid i Al Mourjan lounge så rekommenderar jag att ni slappar på våning 1 bakom toaletterna.
Sätter en pil på bilden (Givetvis bakom väggen) Där är ett väldigt lugnt område (Iaf alla ggr vi varit där) Helt ok
att ligga i en av de svarta "sofforna" med gigantiskt ryggstöd.

Al Mourjan.jpg
 

Morgan

Medlem
Det finns ju också en familjedel där man får en egen cubicle med platt-tv, längst till vänster från ingången, innanför deli-delen (ser ut som en Vapiano, men de erbjuder grillade mackor)
 

Andrew

Medlem
Det finns ju också en familjedel där man får en egen cubicle med platt-tv, längst till vänster från ingången, innanför deli-delen (ser ut som en Vapiano, men de erbjuder grillade mackor)
Detta låter snarlikt Quiet Rooms. Vad är skillnaden mellan dem? Antar att Family Rooms erbjuder samma utrymme och möbler men att det är fri ljudnivå så att säga...?

Kan också varmt rekommendera området @segra skrev om. Brukar allt som oftast vara helt tomt, dock varning för att det är rätt ljust där. Har för mig att man ser en stor neonskärm från utanför loungen.
 

Andrew

Medlem
Det brukar bli väldigt fullt vid 22-tiden och någon timme framåt (men det är lugnt igen när ni anländer) och sedan även vid cirka 8-tiden igen på morgonen, men i övrigt är det väldigt lugnt. Särskilt på natten. Stundtals har det nog inte varit mer än 20-30 personer i loungen. Det hör ihop med antalet ankomster och avgångar och till Doha brukar det ofta gälla sen kväll och tidig morgon.
 
Resan bokad och klar! Har ni någon erfarenhet av platserna 6ef? Satte min fru och en barnet där preliminärt för det verkar vara väldigt avskilt,men kanske lite mörkt och störande med toaletterna?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen