Senaste nytt

Maximera resa till New York

daKnight

Medlem
Alla har nog på något sätt en relation till denna stad. Från filmer, bilder, sånger eller riktiga besök. Själv har jag varit där fyra gånger. Första gången var jag sju år och blev helt frälst...

Nu är det dags igen!
14/4 till 18/4

Funderingar är hur ska denna resa maximeras?
Hjälp mig med att välja bästa flyg, hotell.
Dela gärna med er av era upplevelser vanliga eller udda ställen ni har hamnat på.

Själv har jag haft min absolut bästa kväll på Pastis i meat packing district.
Fick som sjuåring sitta i knäet på vår busschafförer och ratta bussen, fick en dollar av honom som tack för hjälpen.
Jag och min fru gifte oss i svenska sjömanskyrkan och bodde på Waldorf Astoria, så det är check på den dubbelt upp...
Druckit fantastisk mojiito i Williamsburg och strosat i dess grymma kvarter.
Men tro det eller ej så toppas min lista av en upplevelse på en av stadens alla musikaler, vi såg nämligen spindelmannen. Den var helt Amazing!

Så bring it on.
Vad skulle du göra om du hade fyra dagar in the Big Apple?

Är EBG samt HHG
 

palmen

Moderator
Om du vill ha hjälp med bästa flyg så starta gärna en tråd i delforumet för flygbiljetter, där finns en mall som är viktig att använda för att du ska kunna få bra svar. Bästa flyg är väldigt subjektivt och du kommer troligtvis få ett svar att Första Klass är det du ska välja för det är den bästa upplevelsen.
 

daKnight

Medlem
OK!
Hoppar flyg och hotell och fokus på upplevelser.
Någon som har erfarenhet av helikopter sightseeing?
Rooftoops?

Eller varför inte, någon som besökt något affärsnätverk?
 

RickardG

Medlem
OK!
Hoppar flyg och hotell och fokus på upplevelser.
Någon som har erfarenhet av helikopter sightseeing?
Rooftoops?

Eller varför inte, någon som besökt något affärsnätverk?
Jag testade den vanliga helikopterturen vid mitt senaste besök och tycker definitivt att det var värt pengarna. Ett par tips är att se till att använda rabattkoderna som flyter runt på nätet, och att välja första turen på morgonen för att slippa förseningar som tydligen är vanliga allt eftersom dagen går.
 

AX22100

Medlem
Som jag nämnde i en recension så är burgare på Shake Shack ett måste, finns i Madison Square Park. Under min senaste resa till New York blev jag tipsad om the High Line av en flygvärdinna (har missat den helt tidigare), kan också rekommenderas.
 

Per N

Medlem
Kanske en 20 oz (ca 560 gram) Kobe burgare på The Old Homestead.
Kobeburgare.jpg
 

Valley

Medlem
Jag som gillar att smyga omkring.
High Line
Vi började uppe vid 12 Av och gick neråt.

Central Park. Sista gången letade vi upp filminspelningsplatser för att se hur de ser ut i verkligheten.

Secret Bar's skulle vi letat upp men det får bli nästa gång.

Klassiska barer
 

ulagun

Medlem
För oss som vuxit uppmed R&B blues och soul är BB Kings Blues bar & grill ett höjdarställe.
Två scener, ena med inträde och kända artister, andra fritt inträde och musiker som "kommer och går". faktiskt ofta bättre musik på det senare.
Ligger vid times Square mitt emot Hilton Times Square.
Tyvärr anser vi att maten blivit sämre och ölet dyrare senare år.
 
Vad säger Ni om teppanyaki minns att jag ätit detta en gång tidigare på Manhattan kan någon rekommendera ett bra ställe ?
 
Toppen