Senaste nytt

Vad serveras i SAS inrikeslounge på Arlanda?

jsn

Medlem
För första gången på flera år skall jag på lördag göra en inrikesflygning, ARN-GOT, och undrar vad som serveras i inrikesloungen? Det är en morgonflygning jag skall med, kl 9.10. Om jag minns rätt från senaste gången jag var där så är det chips, frukt och alkoholfritt - är det fortfarande så?

(Detta har säkert skrivits om tidigare, men jag hittar inte just nu.)
 

olo

Medlem
På T4 serveras på morgonen havregrynsgröt.
På kvällarna soppa och snacks. Det finns även burknudlar. På torsdagar serveras det korv med bröd istället för soppa.
I dryckesväg finns kaffe/te, vin på flaska, ramlösa, 3,5% Falcon på fat samt alkoholfri öl på flaska.

Mellan vilka tider som det finns soppa/korv har jag dock aldrig lärt mig. Det kanske @flum har koll på?
 

ski

Medlem
På T4 serveras på morgonen havregrynsgröt.
På kvällarna soppa och snacks. Det finns även burknudlar. På torsdagar serveras det korv med bröd istället för soppa.
I dryckesväg finns kaffe/te, vin på flaska, ramlösa, 3,5% Falcon på fat samt alkoholfri öl på flaska.

Mellan vilka tider som det finns soppa/korv har jag dock aldrig lärt mig. Det kanske @flum har koll på?
Korv strax efter 16 torsdagar, soppa finns innan dess. Nu finns även fil och müsli på morgonen
 

flum

Medlem
På T4 serveras på morgonen havregrynsgröt.
På kvällarna soppa och snacks. Det finns även burknudlar. På torsdagar serveras det korv med bröd istället för soppa.
I dryckesväg finns kaffe/te, vin på flaska, ramlösa, 3,5% Falcon på fat samt alkoholfri öl på flaska.

Mellan vilka tider som det finns soppa/korv har jag dock aldrig lärt mig. Det kanske @flum har koll på?
Morgonutbudet på T4 ARN har jag väldigt dålig koll då jag sällan är där den tiden. Som poängterats är det korv på torsdagar kring fyra. Jag brukar hålla mig från loungen då det brukar vara lätt kaotiskt. Soppan är lite mer slumpmässig enligt mina erfararenheter.
 

maswan

Medlem
I dag hade de två korvstationer, så köerna var hanterbara om man var där lite före värsta rusningen (ca 16:30). Den andra stationen var inte helt optimal dock, med ketchup&senap mellan bröden och korven, istället för i en logisk ordning av tallrik, bröd, korv, klägg.

Något jag är intresserad av är när soppserveringen slutar. Den är inte kvar när jag väntar på sista flyget hem, men hur sent brukar den finnas? Kanske inte jätteviktigt för mig egentligen, har jag flera timmar på mig så häckar jag nog snarare i T5-loungen iofs.
 

flum

Medlem
I dag hade de två korvstationer, så köerna var hanterbara om man var där lite före värsta rusningen (ca 16:30). Den andra stationen var inte helt optimal dock, med ketchup&senap mellan bröden och korven, istället för i en logisk ordning av tallrik, bröd, korv, klägg.

Något jag är intresserad av är när soppserveringen slutar. Den är inte kvar när jag väntar på sista flyget hem, men hur sent brukar den finnas? Kanske inte jätteviktigt för mig egentligen, har jag flera timmar på mig så häckar jag nog snarare i T5-loungen iofs.
När soppserveringen avslutas varierar tyvärr rätt kraftigt. jag tror attdet beror på när byttan tar slut. Är det tillräckligt sent ställer dom helt enkelt inte fram en ny. När denna brytpunkt är har jag dock inte örnkoll på.
 

olo

Medlem
Soppan är lite mer slumpmässig enligt mina erfararenheter.
Det stämmer helt med mina erfarenheter.
Som poängterats är det korv på torsdagar kring fyra. Jag brukar hålla mig från loungen då det brukar vara lätt kaotiskt.
I dag hade de två korvstationer, så köerna var hanterbara om man var där lite före värsta rusningen (ca 16:30). Den andra stationen var inte helt optimal dock, med ketchup&senap mellan bröden och korven, istället för i en logisk ordning av tallrik, bröd, korv, klägg.
Jag håller med korv. Att ställa sig i korvkön gör man med fara för sitt eget liv. Tänk att så många välklädda herrar i kostym kan bli som förbytta bara för att det serveras lite korv med bröd. Ibland är korvkön dessutom så lång, att det går fortare att gå till T5 och ta en korv där.
 
Toppen