Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Jag gissar att det är många med förmånsbil här på forumet och jag tycker att en tråd om detta inte skulle vara fel.

Ska själv byta ut min Audi A6 om 9 mån och står i valet och kvalet om jag ska välja

1. BMW 535D
2. Mercedes E-klass

Någon som har erfarenhet av dessa bilar och kan upplysa mig om dess för och nackdelar ?
 
Last edited:
Jag har kört mycket E-klass genom åren och det är en favoritbil.

Hade en 2011 Mercedes E220CDI AMG kombi med rätt mycket utrustning i och den gick fint. Jag rekommenderar just AMG-paketet för bilen ser vassare ut men framförallt är fjädring/styrningen mycket skarpare än den lite pösiga upplevelsen i en "vanlig" E-klass.

Om du har möjlighet - köp E350CDI motorn med 620NM som är galet stark!

Jag gillar panoramataket också för det blir betydligt ljusare i kupén.

Ps. Beroende på familjesituationen kanske en CLS är ett alternativ?
 
Var det den hyrbilen du köpte loss som hade PPS-lack? :)

Ja precis, jag köpte loss den från SIXT. Sen lämnade jag in den för lackförsegling och rekond så den var finare än ny när jag rullade in den i garaget. Det har hänt en del sedan dess, vi uppgraderade till en Mercedes GL 320CDI för 1.5 månad sedan (vi kallar den Frank the Tank) så jag har redan sålt E-klassen. Jag gjorde inte förlustaffär ;)
 
enda jag har att anmärka på MB är hrmm..gubbstämpeln..inge illa menat men även om det är en bra bil så har den liksom solen sina fläckar och det är bland annat plastig och trist inredning/instrumentpanel och en svidande gubbstämpel som dom för alltid kommer få svårt att bli av med om dom nu vill det.

effekt på motorer är ganska ointressant, standard funkar för mig då jag jämför allt jag kör med turbo hojen så bleknar allt.
 
enda jag har att anmärka på MB är hrmm..gubbstämpeln..inge illa menat men även om det är en bra bil så har den liksom solen sina fläckar och det är bland annat plastig och trist inredning/instrumentpanel och en svidande gubbstämpel som dom för alltid kommer få svårt att bli av med om dom nu vill det.

Det där sitter nog mer i huvudet än i verkligheten, tycker jag. Jag var nere på AMG i Affalterbach och körde deras värstingmodeller en dag och efter det är gubbstämpeln bortblåst. Tror att 90% av medlemmarna här skulle kissa på sig när man stämplar en CLS 63 AMG med nya BiTurbo motorn (573hk / 800NM) inne i stan.

Inredningen blir bättre om du beställer exklusivpaket - jag har Nappaläder hela vägen upp på instrumentpanelen med sydda sömmar, även på dörrsidor etc.

Livet är bra som stjärnförare :)
 
Det där sitter nog mer i huvudet än i verkligheten, tycker jag. Jag var nere på AMG i Affalterbach och körde deras värstingmodeller en dag och efter det är gubbstämpeln bortblåst. Tror att 90% av medlemmarna här skulle kissa på sig när man stämplar en CLS 63 AMG med nya BiTurbo motorn (573hk / 800NM) inne i stan.

Inredningen blir bättre om du beställer exklusivpaket - jag har Nappaläder hela vägen upp på instrumentpanelen med sydda sömmar, även på dörrsidor etc.

Livet är bra som stjärnförare :)

lite det jag menar, man måste " upp " på AMG special värsta värsta modellerna för att just bli av med den stämpeln känns det som.
Och varför lägga dom pengarna på en MB när man lika gärna då kan köpa en bil som tar sig runt en bana för det är ju där du utnyttjar effekten bäst..rakt fram på E4 är den ju kul i 5 min
Alt köpa Audi RS6 som är en mer potent gata och bana bil.


Dock så passar ingen av dom in på vårt leasing avtal :)
 
lite det jag menar, man måste " upp " på AMG special värsta värsta modellerna för att just bli av med den stämpeln känns det som.
Och varför lägga dom pengarna på en MB när man lika gärna då kan köpa en bil som tar sig runt en bana för det är ju där du utnyttjar effekten bäst..rakt fram på E4 är den ju kul i 5 min
Alt köpa Audi RS6 som är en mer potent gata och bana bil.


Dock så passar ingen av dom in på vårt leasing avtal :)

Jag var jättenöjd med E220CDI (400NM) med AMG-paketet. Körde en likadan bil utan AMG-paketet och den kändes som en svajig båt i jämförelse. Den lastar enormt mycket och för att vara en kombi så tycker jag den känns fräsch.
 
Jag var jättenöjd med E220CDI (400NM) med AMG-paketet. Körde en likadan bil utan AMG-paketet och den kändes som en svajig båt i jämförelse. Den lastar enormt mycket och för att vara en kombi så tycker jag den känns fräsch.

där har du en poäng, ja kan se fördelen med AMG paketet om det också löser båtpråms känslan org fjädringen har
 
Toppen